ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بازتاب سخنان دری نجف آبادی در شیراز

خدا رهبر را حفظ کند

اما باید به فکر جانشین بود! 
 
 
 
 

انتشار یک اظهار نظر مهم، که برخی خبرگزاری های داخلی آن را در چند خط کوتاه پوشش داده اند، نشانه هائی از مهم ترین چالش پشت صحنه حکومتی دارد. حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و نخستین وزیر اطلاعات دولت خاتمی که بدنبال قتل های زنجیره ای برکنار شد، روز گذشته (یکشنبه) در حاشیه همایش فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی در شیراز که در آن حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران  گفت:

«خدا رهبری را حفظ کند و به ایشان طول عمر بدهد. اما به هر حال باید برای بعد از ایشان به فکر باشیم. مردم باید برای انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان با هوشیاری هر چه تمام‌تر و تدبیر حکیمانه عمل کنند و به جایگاه این نهاد توجه کامل داشته باشند. مردم باید با تدبیر و اعتماد به نیروی جوان، انتخابی را انجام دهند که به جایگاه این مجلس که بزرگانی چون شهید دستغیب، شهید مدنی، آیت الله مشکینی در آن حضور داشته‌اند خدشه‌ای وارد نشود. نمایندگان آتی مجلس خبرگان رهبری باید در کنار شرط اجتهاد از سطح آگاهی بالا، از عقلانیت و محبوبیت برخوردار باشند. حضور بانوان در مجلس خبرگان منوط به اصلاح قانون است. به نظر من اگر خواهری شرایط کاندیداتوری در این انتخابات را داشته باشد ایرادی ندارد که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کند.»

حال نه چندان مساعد رهبر جمهوری اسلامی در جریان بازدید از صنایع نظامی سپاه و سخنرانی کوتاهش در باره "پهپاد"، از یکسو، و سخنان احمد جنتی دبیرشورای نگهبان در آغاز سال نو در مشهد که طی آن گفت: "یک سنگر (ریاست جمهوری) را از دست دادیم و نباید دو سنگر دیگر، یعنی مجلس شورا و مجلس خبرگان را از دست بدهیم" نه تنها بر اهمیت چندگانه انتخابات این دو مجلس که حدود 20 ماه دیگر برگزار می شود افزوده، بلکه شمشیری که مخالفان دولت و بازندگان انتخابات 92 از رو بسته اند نیز نشان میدهد تا چه حد و اندازه آن دو انتخابات دارای اهمیت است. اگر سخنان دری نجف آبادی را هشداری اشاره گونه تلقی کنیم، آنوقت باید بپذیریم که حتی انتخابات مجلس خبرگان آینده مهم تر از مجلس شورا خواهد بود!

 

پیک نت 29 اردیبهشت  

 
 

اشتراک گذاری: