ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

قدرت الله عالیخانی

90 در صد مجلس نهم

در مجلس دهم نخواهند بود! 
 
 
 
 

قدرت‌الله علیخانی، از قزوین نماینده مجلس هشتم و مشاور کنونی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در امور پارلمانی:

زمانی كه در مجلس بودم بارها اعلام ‌كردم كه شم سیاسی بنده و امثال بنده، منجر به ایجاد دیدگاه متفاوتی با برخی نمایندگانی كه امروز دیگر جرات حمایت از احمدی‌نژاد را ندارند و بهانه جویی از دولت جدید می‌كنند، نسبت به دولت احمدی‌نژاد شده است. این افراد كه به‌شدت به هرگونه انتقادی از دولت احمدی‌نژاد، انتقاد داشتند، تا پیش از بروز و ظهور دولت نهم در صحنه نبودند و برخی از آنها نیز سنشان اقتضا نمی‌كرد كه روزهای قبل از انقلاب و سال‌های بعد از انقلاب را به خوبی دیده و درك كرده باشند. این افراد نمی‌توانستند مسائل را به درستی تشخیص دهند و تازه به دوران رسیده بودند. برخی از حامیان احمدی‌نژاد در مجلس، گروه اهل تشخیص نبودند و شاید به واقع غرضی نیز در حمایت از آن دولت نداشتند، اما به دلیل عدم درك سیاسی از آن دولت حمایت كردند. امروز نیز باید تاسف خورد كه چرا این افرد واقعیت‌ها را نمی‌بینند و حاضر به انتقاد از دولت گذشته نیستند و باز با چشم بسته از دولت روحانی بهانه می‌گیرند. مرتب از جابه‌جایی‌های گسترده در دولت یازدهم می‌گویند، در حالی كه تا به امروز در دولت یازدهم و پس از گذشت حدود 8 ماه، حدود 140 فرماندار در بین بیش از 480 فرماندار جابه‌جا شده كه این نسبت، در قیاس با آنچه احمدی‌نژاد با دولت پیش از خود كرد، به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست. این فضا‌سازی‌ها برای این است كه نیروهای احمدی‌نژاد را نگه دارند. به تعبیری دیگر می‌خواهند جو روانی و ترس راه بیندازند تا دولت در جابه‌جایی نیروهای خود اقدامی نكرده و نیروهای متعلق به دولت قبل را حفظ كند.

اصولگرایان كه دولت را از دست داده‌اند و حال نگران مجلس دهم هستند، مرتب از شروع زود هنگام فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌ طلبان می‌گویند. برخی از آنان به واسطه نگرانی همانند آقای حداد عادل می‌گویند نباید انتخابات همانند دوره قبل باشد و اصولگرایان باید وحدت خود را حفظ كنند. بنظر من باید به دنبال تشكیل مجلس خیرخواه ملت و نظام باشیم، باید به دنبال مجلسی باشیم كه شخصیت‌های وزین و سنگین با دیدگاه‌های مختلف اصلاح‌طلب واصولگرا و افراد مستقل در آن حضور داشته باشند. تندروها درصد كمی در مجلس کنونی دارند اما تصور می‌كنم 90درصد مجلس نهم برای چیدمان مجلس دهم تغییر کند. ملت به سمت و سوی آنها نمی‌رود. فكر نمی‌كنم جایی در مجلس آینده برای برخی از دعواها و هتاكی‌ها وجود داشته باشد و افرادی که به هر بهانه‌ای به هر كه هر چه می‌خواهند می‌گویند، در مجلس دهم جایی ندارند. میكروفن مجلس مطابق قانون اساسی باز است و ملت همه‌چیز را می‌شنود و بسیاری از مسائل را نمی‌پذیرد و فكر نمی‌كنم بعضا گوینده برخی هتاكی‌ها در مجلس آینده جایی داشته باشند.

اطلاعاتی دارم مبنی بر اینكه برخی افراد كه با احمدی‌نژاد كارد و پنیر بودند در حال نزدیك شدن به هم هستند، چرا كه از حضور و فعالیت برخی چهره‌های اعتدالگرا و مستقل، واهمه دارند. اما  معتقدم همه اینها با یكدیگر هم یكی شوند، باز ملت به این جریان اعتماد نكرده و این جریان در مجلس بعد وجود نخواهد داشت. برای نمونه، جبهه پایداری در مجلس دهم جایی نخواهد داشت.

جریان پایداری سروصدای زیادی دارد. این شگرد آنهاست.

احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته است و پایگاهی ندارد و هر كس بخواهد سرنوشتش را با او گره بزند خود را بیچاره كرده است. دیگر فرصتی برای اینگونه افراد نخواهد بود و دوره این رفتارها و این افراد گذشته است.

اصولگرایان به بزرگان خود مثل ناطق نوری و هاشمی‌رفسنجانی بد كردند و از عقلای فعلی اصولگرایان علی لاریجانی است که ببینید با او چگونه رفتار می‌كنند و قدر او را هم نمی‌دانند. (خلاصه شده و برگرفته شده از آرمان)

 

پیک نت 25 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: