ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دکترعبدالله انتخابات را برده

انتخابات افغانستان تمام شده

اما پست صحنه کشاکش است! 
 
 
 
 

شمارش انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پایان یافته، اما چانه زنی ها و گرو کشی های پشت صحنه هنوز تمام نشده است. بموجب گزارشی که دراختیار پیک نت قرار گرفته، پیروز این انتخابات دکتر عبدالله عبدالله است اما اعلام این پیروزی موکول به سازشی شده که بر وی وارد می آید تا آن را بپذیرد. از جمله این که یک دولت ائتلافی تشکیل بدهد که بخشی از آن دراختیار احمدزی اشرف غنی باشد. یعنی نامزدی که کرزای با چراغ خاموش از او حمایت کرد اما نتوانست رای کافی و لازم را بدست بیآورد.

بازار شایعات در کابل بشدت گرم است. بسیاری می گویند عبدالله تاکنون زیر بار فشارها و تهدید به این که نتیجه انتخابات به گونه ای اعلام خواهد شد که کار به انتخابات مرحله دوم بکشد زیر بار نرفته است. او با این اطمینان مقاومت می کند که معتقد است اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود و دو کاندیدا، یعنی اشرف غنی و او در صحنه حاضر شوند، پیروزی وی قطعی است. به او گفته اند مردم در مرحله دوم زیاد شرکت نخواهند کرد، اما عبدالله پیغام داده که نظرش عکس اینست. به او گفته اند یکبار دیگر انتخابات برگزار کردن مستلزم دهها میلیون دلار هزینه است. عبدالله پیغام فرستاده، آنها که می خواهند انتخابات را به مرحله دوم بکشانند باید این هزینه را هم خودشان تامین کنند. شایعه دیگر اینست که به وی گفته اند نیروهای امریکائی که در افغانستان مستقر هستند معتقد وی سابقه کار دولتی ندارد و نمی تواند یک کابینه کارآمد تشکیل بدهد.

در شهر مردم با مسخره کردن شمارش آراء می گویند: اگر صندوق های رای را با الاغ هم به کابل منتقل کرده بودند تا خالا رسیده و شمارش شده بود.

در آخرین اظهار نظر، کرزای اعلام کرده که تا 4 اردیبهشت نتیجه انتخابات اعلام خواهد شد، که در حقیقت نتیجه مذاکرات پشت پرده باید باشد زیرا شمارش آراء تمام شده است.

 

پیک نت 30 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: