ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  پایان سفر رئیس جمهور چین به ایران  
 
 
 

 

سفر رئیس جمهور چین به ایران پایان یافت. سفری که با استقبال رسمی در کاخ سعدآباد توسط حسن روحانی و گارد احترام انجام شد و در داخل کاخ سعدآباد نیز تمام اعضای هیات دولت از وی استقبال کردند. در پایان این سفر بیانیه مشترکی منتشر شد که بر گسترش همه جانبه مناسبات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور تاکید شده است.

در این بیانیه، ایرانی حمایت قاطع خود را از چین واحد اعلام کرد و چین از افزایش نقش ایران در امور منطقه ای و بین المللی پشتیبانی کرد.

 ایرانی از « کمربند اقتصادی جاده ابریشم» و « راه ابریشم دریایی قرن 21» که توسط چین مطرح شده استقبال  کرد و یادداشت تفاهم جهت همکاریهای صنعتی، معدنی و سرمایه گذاری ایران و چین مبادله شد. چین از ورود ایران به پیمان بانکی- اقتصادی "بریکس" حمایت کرد.

خبرگزاری های داخلی پیشتر گزارش داده بودند که اعضای هیات همراه رئیس جمهور چین برای سفر به ایران 600 نفر هستند. (برخی ایرانی ها که عادت به عجله در پیام نویسی و اظهار نظر دارند، فکر کرده بودند همه این 600 نفر با یک هواپیما به ایران سفر می کنند و نوشته بودند هواپیمای 600 نفره وجود ندارد. چرا ما ایرانی ها چنان برای اظهار نظر عجله داریم که زحمت جستجو و پیگیری و یا حتی تحلیل و دلیل و ریشه یابی یک خبر را به خودمان نمیدهیم؟ پیش از آن که به قدرت اقتصادی و سیاسی و نظامی امروز چین بیاندیشیم و دلائل سفر رئیس جمهور آن کشور به ایران را نزد خودمان تحلیل توام با اطلاعات بکنیم، دوست داریم پیام بنویسیم! چنان باعجله که صبر نمی کنیم اقلا یکی دو روز بگذرد و تفسیرهای این سفر و یا هر سفر و یا حادثه و رویداد دیگری از نگاه های مختلف مطرح شود.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: