ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نگاهی به لیست انتخاباتی جامعه مدرسین قم

نگران بعد از انتخابات

و ریاست مجلس خبرگان اند! 
 
 
 
 

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دو قلوی شورای نگهبان است و رئیس حکومتی اش شیخ محمد یزدی که هم رئیس مجلس خبرگان است و هم عضو شورای نگهبان. حالا این جامعه که معلوم نیست اگر کارش درس و مشق و تحصیل علوم دینی در قم است، به چه دلیل و بهانه ای لیست انتخاباتی نه حتی برای قم بلکه برای کل ایران میدهد؟ لابد حکمتی مثل ریگ در نعلین اعضای این جامعه است. ریگی در هر دو نعلین شورای نگهبان و جامعه مدرسین قم که هر دو با هم یک تنه را راه می برند. تنه ای که سرش مجلس خبرگان است.

روزی که میرحسین موسوی گفت در شمارش آراء تقلب شده و اعضای شورای نگهبان که باید ناظر انتخابات باشند خودشان اعلامیه در حمایت از احمدی نژاد دادند، آقای خامنه ای گفت طبق قانون باید شکایتی اگر هست تسلیم شورای نگهبان بشود. یعنی گوشت را بدهند دست گربه که از آن حفاظت کند!

هم موسوی که آقای خامنه ای را خوب می شناسد و هم آقای خامنه ای که با منش موسوی آشناست، هر دو خوب میدانستند، که این توصیه یعنی وعده سر خرمن. یعنی همان گوشت پر دنبه را بدست گربه سپردن. شورای نگهبانی که خود یک سر تقلب در شمارش آراء بود و آقای خامنه ای که خود می خواست احمدی نژاد یک دوره 4 ساله دیگر رئیس جمهور بماند چگونه میتوانستند بین متقلبین و قربانی تقلب قضاوت کنند؟

لیست انتخاباتی که جامعه مدرسین حوزه قم برای مجلس خبرگان داده مصداق آشکار همان بازی انتخابات 88 است. جامعه ای که یک سرش در شورای نگهبان و سر دیگرش در مجلس خبرگان است و لیست انتخاباتی می دهد، چگونه می تواند بی طرف و ناظر انتخاباتی باشد؟

روز گذشته لیست انتخاباتی جامعه مدرسین قم برای مجلس خبرگان در سراسر ایران اعلام شد. لیستی که در راس آن امام جمعه بی حیای مشهد "علم الهدا" قرار دارد که در تظاهرات ساندیسی 9 دیماه در تهران سخنران بود و مخالفان کودتای انتخاباتی 88 را مشتی بزغاله و گوساله خطاب کرد. اما در این لیست، یک نکته خبری مهم هم وجود دارد و آن نبودن نام آیت الله طبسی است که گفته می شود از نامزدی خبرگان انصراف داده است. کسی که بیم داشتند پس از انتخابات مجلس خبرگان و تشکیل اولین جلسه برای انتخابات هیات رئیسه جدید مجلس، بعنوان رئیس این مجلس انتخاب شود. بویژه که هاشمی در آخرین سفرش به مشهد و در دیدار با طبسی از او خواسته بوده تا فعال تر از مجلس خبرگان حاضر شده یعنی آماده ریاست این مجلس شود.

برای درک کشاکش های درون حکومتی، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: