ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

7 دیماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
     
 

گفتگو با هاشمی رفسنجانی

عده ای هنوز هوای دوران

8 ساله در سرشان است!

 
 

 

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با هفته ‌نامه طلوع به دو سئوال درباره مخالفان "برجام" و طرفداران و حامیان دولت احمدی نژاد پاسخ داد و گفت:

  اولاً در مقابل زیاده خواهی هایی که جمهوری خواهان و لابی اسرائیل در آمریکا دارند و کارهایی که می کنند، در ایران هم باید صدایی باشد. یعنی اینطور نباشد که همیشه آنها طلبکاری کنند و ما در اینجا بنشینیم و دفاع کنیم. ثانیاً تمام افراد و گروه های داخلی باید بدانند که این موفقیت متعلق به همه است. به خصوص باید نقش رهبری را در اینجا جدّی بگیرند. رهبری نمی خواهند وارد میدان اجرایی شوند و مثل دولت حرف بزنند، اما مصالح کشور را با توجه به ظرفیت ها می دانند. می دانید که بحث مذاکره با آمریکا هم پیش از اینکه این دولت بیاید، با اجازه رهبری شروع شده بود. سلطان قابوس، پادشاه عمان در سفر به ایران، پیام آمریکایی ها را آورده بود و رهبری هم پذیرفته بودند. در اعلام این مواضع هم خود ایشان پیشقدم شدند و در ایام عید گفتند که من با مذاکرات مخالفتی ندارم. در مباحث عملی هم قدم به قدم در جریان بودند. هر مرحله ای که می گذشت، به ایشان گزارش می دادند و اگر مسیر نیاز به اصلاح داشت، اصلاح می کردند. البته انصافاً زحماتش را دولت و به خصوص تیم مذاکره کننده کشید.

درباره حمایت بخشی از روحانیون از تفکرات انحرافی و این که هنوز پافشاری می کنند که انتخاب آنها در سال 84 صحیح بوده هاشمی گفت:

- بعضی از انسان ها هر کاری که بکنید، زود بر نمی‌گردند و اشتباهات را تکرار می کنند. آن جریان که بر سر کار آمد، خودشان چنین موقعیتی در جامعه نداشتند. کسانی به خاطر حب و بغض، آنها را بیش از حد تقدیس کردند و حرف هایی چون خلیفه الهی، معجزه هزاره سوم و دولت امام زمان درباره آنها زدند و ادعاهای واهی و کارهای آنها را پذیرفتند، در حالی که هر یک از گفتار و رفتار آن جماعت مانند اینکه می گفتند «امام زمان(عج) می آید و گردن این علما را می زند، رأی ما به خاطر حمایت بزرگان پایین آمد و یارانه پول امام زمان است و ...»، کافی بود که تبرّی بجویند. ولی دیدید که چگونه حمایت می کردند و هنوز هم دل از آنها نکنده اند.

 

پیک نت 7 دی

 
 

اشتراک گذاری: