ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

از میان پیام های دریافتی هفته گذشته

عده ای نه می خواهند خود بدانند

و نه دیگران بدانند در روسیه چه می گذرد! 
 
 
 
 

 

آریا آزادی-  حدود 2 سال پیش موضوع دکل نفتی گمشده ای توسط برخی نمایندگان مجلس مطرح شد که نشان از مفقود شدن دکلی به قیمت 87 میلیون دلار داشت. این دکل توسط برخی مدیران شرکت تاسیسات دریایی که وابستگی جناحی به دولت احمدی نژاد داشتند و بنا بر برخی اقوال توسط افرادی در بیت رهبری ایران که به دولت تحمیل شده بودند به همراه تعدادی از دلالان معروف این بخش خریداری شده بود. مسئله در این بود که دکل خریداری شده که پول آن هم پرداخت شده بود چرا به ایران نیامده و در این بین چه کسانی مسئول و یا مجرم هستند .

در پی این مباحث سازمان بازرسی کل کشور وارد عرصه می شود تا  تکلیف دکل را روشن کند. سازمان بازرسی یک بار دیگر در سالهای 80-81 به این شرکت سر زده بود. زمانی که تاسیسات دریایی کاملا دولتی بود ولی در آن زمان هم بررسی های سازمان بازرسی منجر به نتیجه ای نشد و به گفته کارکنان شرکت تاسیسات نه تنها با فسادی برخورد نشد بلکه هر کارمندی که اطلاعاتی در مورد فسادهای آن دوره داشت و به تیم بازرسی برای کمک در رفع فساد مراجعه کرده بود یا در همان زمان و یا در زمانهای بعدی به شکل عجیبی مورد اتهام قرار گرفت و خود مورد مواخذه و یا اخراج و دیگر عواقب قرار گرفت. نتیجه گزارش سازمان بازرسی در آن زمان که توسط آقایان حسین مخلص الائمه (مدیر بخش انرژی) و مجید زارع (کارشناس ارشد) تهیه شده بود دال بر سلامت کامل این شرکت داشت .

اما حالا دیگر این شرکت حداقل در ظاهر شرکتی دولتی محسوب نمی شود و سهام آن بنام صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، نیروی انتظامی و کارکنان همین شرکت است و ورود سازمان بازرسی با کمی مشکل و چون و چرا انجام میشود. در هر حال ورود سازمان بازرسی با همان تیم قبل برای بررسی موضوع دکل موجب رعب و وحشت کارکنان این مجموعه شد چرا که برای قدیمی ها مسجل بود که چیزی به نام دکل توسط سازمان بازرسی پیگیری نمی شود و احتمالا تعداد دیگری از کارکنان و مدیران میانی قرار است در این بین تسویه شوند .

بعد از گذشت مدتی پای سازمان اطلاعات سپاه هم به موضوع باز می شود. حضور کارشناسان اطلاعاتی سپاه در این شرکت از سویی امید به رسیدگی واقعی به موضوع را در دل برخی روشن کرده و از سوی دیگر ترس بیشتر، که نکند اینها نیز در دام سازمان بازرسی افتاده و به جای رسیدگی به تخلف واقعی و تخلف دانه درشت ها به دنبال تسویه حساب با کارمندان و بخش خصوصی باشند .

 

پیک نت- خواننده گرامی آریا آزادی! ما تا آنجا که توانستیم مسئله اصلی مطرح شده در پیام بسیار بلند بالای شما را منتشر کردیم. برای ما انتشار پیام های بلند مقدور نیست.

.........................................................................

 

* خواننده ای که با نام far ab  برای ما پیام بلند بالائی ارسال کرده است، جان کلامش در انتقاد از ما بخاطر انتشار اخبار روسیه اینست که "آیا دمکراسی در روسیه به معنی واقعی آن ساری و جاری است؟ یا در کشور هائی مانند آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، کانادا و غیره."

در آخر باز هم تاکید میکنم که به خط مشی شما در انعکاس تحلیل های صحیح و اخبار واقع بینانه از ایران احترام میگذارم و امیدوارم که  مداومت همیشگی داشته باشید. و آرزوی موفقیت بیشتر برای شما دارم.

 

پیک نت- خواننده گرامی. اولا ما نمی توانیم پیام های بلند بالا را منتشر کنیم و به همین دلیل از شما و دیگران می خواهیم که در کوتاه ترین جملات و حداکثر 10 خط پیام خود را بنویسند. دوم این که ما خبر منتشر می کنیم و مفسر و مقایسه کننده دمکراسی در کشورها نیستیم. شما تصور می کنید اگر خبرهای روسیه را منتشر نکنیم و امثال شما بی خبر بمانند، روسیه زیر  رو می شود و یا شما و امثال شما بی خبر می مانید؟ رسالت ما خبر رسانی است.

 

* فریبرز - دلیل ارسال این ایمیل و متن ایمیل قبلی اینستکه میبینم شما خیلی از سیاستهای پوتین در خاور میانه حمایت میکنید و تقریباَ نقش منجی خاور میانه را به همراهی رژیم ایران به پوتین میدهید ، در صورتی که حضور بقول معروف آهنین روسیه در سوریه فقط به این دلیل است که نمی خواهد مانند عراق و افغانستان  و لیبی سرش بی کلاه بماند.

 

پیک نت- آقای فریبرز گرامی، عیبی دارد که شما خبرها را بخوانید و از آن ها اطلاع داشته باشید؟ این که شما چه تفسیری دارید به جای خود محترم، اما بر مبنای تفسیر شما که ما نمی توانیم خبر منتشر کنیم و یا منتشرنکنیم! اگر نظر ما را در باره تفسیر خودتان بخواهید اینست که هم مقداری کم اطلاع هستید از اوضاع جهان و روسیه و هم تحت تاثیر تبلیغاتی که رسانه های غربی می کنند.

......................................................

 

* بهروز یزدان شناس-  تصور من این است که پبک نت یک سایت خبری است که دارای جهت گیری سیاسی مشخصی است. و اخبار جهان را با توجه به این نوع دیدگاه مورد بررسی قرار میدهد. کمااینکه به نظر من تمامی خبرگزاریها دارای جهت گیری هستند. بنده معتقدم سایت شما بخوبی روشنگری می کند، و آنها که باید از چند و چون خبرها مطلع شوند خطوط اصلی اخبار شما را می گیرند.

یک موضوع را هم مایلم در همین جا اشاره کنم، به واسطه خلاء قدرت در مقابل قدرت غرب و بخصوص ایالات متحده آمریکا، در دو سه دهه اخیر، به نوعی افزایش گرایش به معیارهای امریکایی بین جوانان ایرانی به وضوح قابل مشاهده بود، اما بعد از مداخله روسیه در سوریه و بخصوص واکنشهای قدرت مند روسیه در مقابل اردوگاه ائتلاف غربی، که نمونه آن را بعد از سرنگونی هواپیمای سوخوی روسیه توسط ترکیه مشاهده کردیم، موجی از حمایت نامحسوس بین جوانها مشاهده می شود. بخصوص در شبکه های اجتماعی که یک نمونه آن موضوعی بود با عبارت "از روسیه باید آموخت" که بصورت گسترده ای منتشر شد. همچنین در بحثهایی که در کوچه و خیابان در صف خرید و یا مهمانیها رخ میدهد، حمایت و رضایت مردم از مداخله روسیه در سوریه و بخصوص مقابله قدرتمند آن با اردوگاه ائتلاف غرب مشاهده می شود. این چیز جدیدی است که من حداقل در یکی دو دهه اخیر ندیده ام.

.......................................

 

پیک نت- خواننده ای با نام مستعار دانا دانائی از ما انتقاد کرده اند که چرا می نویسیم پیام های خود را به خط لاتین ننویسید و خود ما و خوانندگان ما حوصله خواندن این پیام ها را ندارند. ایشان اضافه کرده است که چطور وقت و حوصله ترجمه اخبار روسیه را دارید اما حوصله خواندن پیام های لاتین- فارسی را ندارید؟

جواب: خواننده عزیز قیاس مع الفارق فرموده اید. فکر نمی کنیم اهمیت پیام های شما در حد اخباری باشد که ما ترجمه و منتشر می کنیم. ضمنا این همه صغرا و کبرا برای آنست که زحمت نکشید و پیام خودتان را به فارسی بنویسید؟ این چه خودخواهی و خود بزرگ بینی است؟

 

پیک نت 23 آذر

 
 

اشتراک گذاری: