ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

امروز و فردا تکلیف روشن می شود

شمارش معکوس برای سقوط

دولت دست راستی پرتغال!

اشپیگل آنلاین- ترجمه پیک نت
 
 
 
 

 

با گذشت یک ماه از پیروزی شکننده حزب راست میانه در پرتغال در چهارم اکتبر گذشته، اکنون دولت این کشور قرار است برنامه کاری خود را روز دوشنبه (امروز) در جلسه پارلمان اعلام کند. برنامه ای که ارائه می شود اگر روز سه شنبه به تائید اکثریت پارلمانی پرتغال نرسد، مطابق قانون باید «پدرو پاسوس کوله هو» رئیس دولت از مقام خود استعفاء بدهد و این در شرایطی است که اکثریت پارلمانی پرتغال در یک «جبهه متحد چپ» بر علیه دولت راستگرای موجود به اتحاد رسیده است.

در همین رابطه حزب کمونیست پرتغال که از جمله احزاب کمونیست قوی در اروپا است در اتحادی با سوسیالیست ها و حزب سبزها توانسته است برنامه برکناری دولت راستگرای فعلی را آماده اجرا کند. احزاب چپ نامبرده با داشتن مجموعا ۱۲۲ کرسی از ۲۳۰ کرسی مجلس در اتحاد عملی برنامه ریزی شده برای دوشنبه، با دارا بودن اکثریت پارلمانی، قادرند دولت دست راستی را ساقط کنند. این سخنان را «کوستا» مسئول «جبهه متحد چپ» در یک گفتگو رسانه ای اعلام و اضافه کرد:

«جبهه متحد چپ» می کوشد تا برنامه حذف یا تقلیل بودجه امکانات و خدمات اجتماعی موجود را که توسط دولت دست راستی فعلی کلید خورده را ناکام بگذارد.

بدین ترتیب پرتغال می رود تا به یونان بپیوندد!

 

پیک نت 18 آبان

 
 

اشتراک گذاری: