ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 8 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سانسور سخنرانی پوتین

با چه انگیزه ای در صدا و سیما؟ 
 
 
 
 

 

سخنرانی پوتین رئیس جمهور روسیه فدراتیو، به تائید بسیاری از رسانه های امریکا که اخبار اجلاس سالانه سازمان ملل را پوشش خبری میدهند، مهم ترین سخنرانی بوده است. حتی نیویورک تایمز می نویسد که او (پوتین) سولیست ارکستر بود و بقیه، از جمله اوباما با او همنوائی می کردند.

پوتین در سخنرانی خود به نکات مهمی اشاره کرد که فرازهائی از آن را در پیک نت امروز می خوانید. این که رسانه هائی مانند بی بی سی و صدای امریکا و یورو نیوز به این سخنرانی پوشش خبری نداده و در واقع آن را سانسور کرده اند، پدیده تازه ای نیست. این خط مشی آنهاست، اما تعجب آور است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی و تقریبا تمام دیگر رسانه های داخل کشور نیز اگر هم به این سخنرانی اشاره کرده  اند، نکات مهم آن را پخش و منتشر نکرده اند. نکاتی که در شماره امروز پیک نت می خوانید. چرا؟

پاسخ این سئوال را باید در همسوئی رسانه های داخل کشور با رسانه های مورد اشاره در بالا جستجو کرد و یا تحت تاثیر رسانه های فارسی خارج از کشور بودن آنها ؟ و یا پیروی از آنها؟ روسیه امروز نه اتحاد شوروی سابق است و نه دارای حاکمیتی ایدئولوژیک. روسیه امروز دارای سیاستی است در عرصه جهانی و منطقه که به سود ایران است. صحبت از ایران است و نه جمهوری اسلامی. پس درد در کجاست، که حتی سخنرانی اوباما در صدا و سیما پوشش خبری پیدا می کند اما از کنار سخنرانی پوتین عبور می شود؟

پیک نت 8 مهر

 
 

اشتراک گذاری: