ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اسحاق جهانگیری:

دوران "پسا تحریم" نمی تواند

دوران دلال بازی درکشور باشد! 
 
 
 
 

 

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در یک اشاره آشکار به دلال بازی در جمهوری اسلامی و عبور هر نوع فعالیت اقتصادی از کانال دلال های سپاه گفت:

شرکت های خارجی برای فعالیت در ایران باید با دستگاه‌های رسمی نظام ارتباط بگیرند .  دوران دلالی گذشته است.

دولت در حال تدوین الزامات رشد 8 درصدی است و دستگاه‌ها و قوای نظام باید این الزامات را بپذیرند و به دولت کمک کنند . دولت هم 3 هدف مهم در دستور کار دارد. یکی پرونده هسته‌ای که این پرونده با هدف صیانت از دستاوردهای هسته‌ای کشور، تثبیت حقوق هسته‌ی ایران و لغو تحریم‌های ظالمانه پیگیری شد که خوشبختانه توانستیم به یک توافق قابل قبول هم دست پیدا کنیم.

بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور یکی دیگر از اقدامات دولت بود. پس از توافق هسته‌ای ما با حجم قابل قبولی از شرکت‌های خارجی در ایران مواجه شدیم.

سیاست‌های پس از تحریم منبعث از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

بزودی وزارت نفت ده‌ها میلیارد دلار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی طرح اعلام می‌کند. همچنین وزارت صنعت، ارتباطات، و راه و شهرسازی نیز برنامه‌های خود را اعلام خواهند کرد.

برای جبران کاستی‌های شبکه‌های حمل و نقل و بهبود توسعه شهری باید اقدامات زیادی انجام شود. باید دنبال ایجاد راه‌هایی با کیفیت بالا و با مشارکت بخش داخلی و خارجی باشیم. ما باید طول مسیر راه آهن را افزایش داده و آن را به مناطق معدنی برسانیم. حمل و نقل ریلی باید به کشورهای همسایه اتصال یابد. ما تصمیم داریم سهم حمل و نقل را به دو برابر افزایش دهیم و برای رسیدن به این هدف ما باید بخش خصوصی و سرمایه خارجی را به صحنه بیاوریم. ما اصرار داریم راه آهن پرسرعت را به مناطق پرجمعیت مثل اصفهان یا مشهد برسانیم.

در بخش صنعت به کار جدی نیازمندیم. امنیت پروازها با لغو تحریم‌ها افزایش می‌یابد. گردشگری نیز یکی دیگر از اولویت‌های دولت است که برای توسعه آن باید صنعت هوایی متحول شود. امیدواریم مردم ایران به زودی از ناوگان هوایی مطمئن و جدید استفاده کنند.  

پیک نت 13 مهر

 
 

اشتراک گذاری: