ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 20 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در تدارک پنجشنبه

بازار امام حسین گرم شده! 
 
 
 
 

 

از پنجشنبه ماه محرم شروع می شود. گزارش هائی در باره تدارک این ماه و مخصوصا دهه اول آن که سینه زنی و زنجیر زنی دسته های عزاداری رونق دارد، در این شماره منتشر کرده ایم. این گزارش دریافتی را هم در این ارتباط بخوانید:

سلام- در خیابانها پرده های سیاه بسته اند. امسال روی پرده ها جملاتی آهنگین نوشته شده که خواندنی است. همه جملات آهنگین و دارای وزن و قافیه و در باب عشق و مجنونی و دیوانگی امام حسین است. احتمالا این جملات محصول آکادمی های مداحی است.

مقابل ادارات دولتی هم فضا درست می کنند برای ایستگاههای صلواتی در طول ماه محرم و مخصوصا دهه اول آن چای و شربت و حلوا و شله زرد به رهگذران بدهند. از این رهگذاران البته عده ای هم شیرینی گیر شده و صلوات را به نقد می خرند و پولی به صندوق می اندازند.

البته امتیاز برپائی این ایستگاههای صلواتی را به هر کسی نمی دهند، باید کلی رابطه داشته باشی تا بتوانی امتیازش را بگیری و مطمئنا یکی از شرط هایش عضویت در بسیج است. امتیاز را که دادند بودجه خوبی هم برای برپایی ایستگاه می دهند. کسی که صاحب امتیاز می شود بودجه را می گیرد تا با آن یک داربست بزند. صاحب امتیاز این ایستگاه ها اغلب چند روزی در همان دهه اول محرم چای و شربت به مردم میدهند و بقیه بودجه را به جیب می زنند. البته باضافه پولی که از رهگذران می گیرند.

این مصرع یک بیت شعر را که امروز روی یکی از پرده ها دیدم برایتان می نویسم:

چای روضه، قلب عاشق را هوایی می کند!

نگران رونق تلویزیون "من و تو" نباشید! شاید بعد از عاشورا دوباره این رونق باز گردد.

پیک نت 20 مهر

 
 

اشتراک گذاری: