ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 21 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در ارتباط با انفجار آنکارا

دولت ترکیه زیر فشار مردم

تئوری های مضحک می سازد

بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

ترکیه می رود برای دومین روز تظاهرات سراسری علیه دولت این کشور. این تظاهرات در اعتراض به انفجار مهیبی است که جان نزدیک به یکصد تن را که در اعتراض به سیاست های دولت در آنکارا پایتخت ترکیه به خیابان ها آمده بودند گرفت و انگشت اتهام بلافاصله به سوی خود دولت دراز شد.

در همین ارتباط و برای آرام کردن مردم، خبرگزاری های ترکیه از قول دولت خبری مبنی بر تشخیص هویت بمب گذاران انتحاری آنکارا توسط نیروهای امنیتی را منتشر کردند. در ساعات شب "نعمان کورتولموش" سخنگوی دولت در مقابل خبرنگاران گزارشی در این خصوص ارائه داد. وی با تکیه بر "ضرورت وحدت ملی در برابر تروریست ها" و جملات مشابه اظهار داشت:

"هویت فاعلین که دو نفر بوده اند شناخته شده ولی پشت پرده حادثه بسیار پیچیده است. نه تنها بیش از یک جریان تروریستی بلکه نقش چند کشور هم در این حادثه کشف شده است!"

یکی از خبرنگاران حاضر در نشست پرسید: " آیا عامل انفجار داعش است؟"

سخنگوی دولت نامی از داعش نبرد و مجددا تکرار کرد "تجسسات کماکان ادامه دارد و بنا به دلایل امنیتی نمی توانم نامی ذکر کنم ولی حمایت چندین دولت خارجی هم مطرح است."

سخنگوی دولت همچنین گفت نوع و جنس بمبی که در انکارا جان یکصد تظاهر کننده معترض را گرفت با بمبی که در شهر "سوروچ" منفجر و باعث کشته شدن سی تن شد یکسان است. در شهر "سوروچ" جوانان برای عزیمت و کمک به کوبانی گرد هم آمده بودند و اتفاقا در آن انفجار نیز مردم دولت را متهم کردند و گفتند که با این انفجار سیاست جنگ با کردهای ترکیه وارد مرحله ای تازه شد.

با توجه به مناسبات خارجی و روابط ترکیه با دولت ها احتمال آن می رود که نام کشورهایی که در موضع مخالف سیاست خارجی و خصوصا سوریه ای ترکیه هستند به میان کشیده شود و دست آویزی برای انتخاباتی که اول نوامبر برگزار یم شود بشود. احتمال دیگر این است که دولت ترکیه با بسیار پیچیده معرفی کردن این حادثه از افشای عوامل اصلی شانه خالی کند.

پیک نت 21 مهر

 
 

اشتراک گذاری: