ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نیروی هوائی سوریه

مجهز به میگ 31 روسی شد!

نوید بوستانی 
 
 
 
 

 

عوامل متعددی در جریان تحمیل جنگ داخلی به سوریه مانع سقوط دولت این کشور شده و اجازه نداده سوریه تبدیل به لیبی دوم و عراق سوم و افغانستان چهارم شود. آنچه را در ادامه می خوانید جمعبندی اطلاعاتی است که در رسانه های روسیه فدراتیو منتشر شده است.

یکی از عوامل خارجی که تا به حال مانع از سقوط دولت سوریه شده است، تغییر حکومت در مصر است. با قدرت گرفتن حکومت غیر مذهبی در مصر، رابطه تنگاتنگ و همکاری اخوان المسلمین حاکم بر این کشور با حکومت ترکیه برای تسلط داعش بر سوریه، قطع شد.

موضوع دیگری که از اهمیت خاصی برخوردار است حایل شدن ناوهای جنگی روسیه و چین میان ناو های جنگی آمریکائی در سواحل سوریه است. روزنامه پراودا در این ارتباط می نویسد: "هنگامی که غربی ها از ناتوانی تروریست ها برای سقوط حکومت سوریه نا امید شدند اراده کردند تا با دخالت مستقیم کار به زانو درآوردن این کشور را در دستور کار قرار دهند. در اولین قدم، کشتی های جنگی آمریکا تصمیم به پرتاب مخرب ترین موشک ها به سمت دمشق گرفتند. در اولین آزمایش پنج موشک شلیک شد که موشک های ضد موشک ناو های روسی آن ها را در هوا نابود کردند و مانع از اصابت آنها به دمشق شدند".

پس از رویاروئی کشتی های روسی جهت نابود کردن موشک های نیروی دریائی آمریکا رئیس جمهور این کشور فرمان عقب نشینی کشتی های جنگی آمریکائی را از سواحل سوریه داد و برنامه دخالت مستقیم آمریکا در این کشور متوقف شد.

در این رابطه یکی دیگر از عوامل پایداری حکومت سوریه را می توان، دیدار های سه جانبه مقامات سیاسی سوریه، ایران و روسیه دانست. طی هفته های گذشته در پی دیدار ها و مذاکرات بین این سه کشور، تصمیم گرفته شد سوریه از نظر نظامی تقویت شود. روسیه با بستن قراردادی با سوریه تعدادی از هواپیما های میگ 31 را در اختیار ارتش این کشور قرار داده است. این هواپیما ها از مدرن ترین هواپیما های نظامی جهان می باشند که رادار گریز هستند و از هر مانع دفاعی می توانند عبور کنند. به همین سسب سازمان نظامی ناتو موشک های پاتریود مستقر در مرز های سوریه و ترکیه را برچیده است. موشک های پاتریود در آن مکان، در عقیم گذاشتن نیروی هوائی سوریه نقش اساسی داشتند و به همین دلیل داعش توانست بخش های وسیعی از سرزمین های سوریه و عراق را به اشغال خود در آورد.

پیک نت 8 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: