ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"یادداشت سردبیری"

پرونده های سعید جلیلی

چه وقت و در کجا باز می شود؟ 
 
 
 
 

 سعید جلیلی را یکی از کمیسیون های مجلس که برای بررسی توافق اتمی (برجام) تشکیل شد دعوت و یا احضار کرده است. این مهم نیست که دعوت شده و یا احضار شده، مهم اینست که واقعا این دعوت و یا احضار برای بررسی گوشه هایی از اشتباهات فاجعه بار دوران او در راس شورای عالی   .امنیت ملی باشد

از جمله رفت و آمدهای مکرر در مذاکرات عقیم اتمی که حالا رهبر جمهوری اسلامی خطاب به هیات دولت روحانی می گوید "خوب شد که این پرونده بالاخره جمع شد!"
چرا در دوران جلیلی پهن شد که حالا رهبری که همان زمان می توانست دستور جمع شدن آن را به جلیلی بدهد از جمع شدن آن توسط تیم مذاکرات در دولت روحانی ابراز خوشحالی کند؟
سعید جلیلی پرونده های زیادی دارد که شاید روزی در مجلس و یا قوه قضائیه باز شود. و باز مهم نیست که در کدام مجلس و در دوران ریاست کدام رئیس قوه قضائیه. مهم اینست که این پرونده ها باز شود. از جمله پرونده کهریزک، پرونده قاضی مرتضوی، دستور سرکوب مردم معترض به نتیجه اعلام شده انتخابات 88، دستور حصر موسوی و کروبی و رهنورد، مذاکرات عقیم اتمی که به فاجعه تحریم ها ختم شد و دهها میلیارد دلار پول نفت ایران که بلوکه شد و یا توسط شرکت هائی که برای دور زدن تحریم ها تحت حمایت شورای امنیت ملی و سپاه تشکیل شده بود برباد رفت، نقش او در پرونده های اختلاس در دولت احمدی نژاد، دستور ممنوع التصویر و خبر شدن محمد خاتمی، دستور منحله اعلام کردن سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، دستور توقیف مطبوعات و دهها مورد دیگر.
 

پیک نت 9 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: