ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 12  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آن واقعه را در چارچوب مسئله جنگ باید بررسی کرد!

سئوال از پورمحمدی

درباره قتل عام سال 67

 
 
 
 
 

 

پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست «مبارزه با فساد از حرف تا عمل» گفت "حصر موسوی و کروبی و خانم رهنورد و همچنین ممنون التصویر شدن محمد خاتمی و بررسی "برجام" از سوی مجلس مبنای حقوقی ندارد."

سایت دیگربان با انتشار این سخنان پور محمدی نوشت که بسیاری از سایت‌های خبری سخنان پورمحمدی را با حذف این بخش های مهم آن منتشر کردند.

وزیر دادگستری درهمین نشست گفته است: امروزه تحریم و فساد مالی و اداری دو روی یک سکه هستند که همانند دو لبه تیغ قیچی علیه ملت و کشور عمل می‌کنند.

او در باره حصر موسوی و کروبی و رهنورد اضافه کرد:

بحث حصر یک بحث حقوقی نیست. بی‌تردید بحث‌های مربوط به حصر یک موضوع سیاسی و امنیتی محسوب می‌شوند. این تصمیم سیاسی و امنیتی بعد از یک کشمکش اجتماعی اتفاق افتاده است. حصر محصول شرایط خاص آن دوران بود.

این مسئله نه در دولت قابل طرح و رسیدگی است و نه در قوه قضاییه. بی‌گمان این تصمیم فرا‌تر از تصمیم قوا است.

به ممنوع التصویری محمد خاتمی اشکالات و نقد حقوقی بیشتری وارد است. آقای رئیس جمهور هم این موضوع را مطرح کردند و نامه نوشتند.

در مورد فساد باید بگویم که کسانی که مرتکب فسادهای میلیاردی می‌شوند، متصل به عوامل پشت پرده هستند. این افراد یک جریان حامی شامل رسانه، شبکه وکالت تا افراد با نفوذ را در اختیار دارند.

۹۰ درصد پرونده‌هایی که امروز بررسی می‌شود مربوط به فساد در دولت گذشته است.

از پورمحمدی در همین نشست درباره قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 سئوال شد که وی گفت:

تا وقتی در شرایط جنگ قرار نگیرید نمی‌توانید در خصوص حوادث آن سال‌ها به درستی قضاوت کنید. حوادث سال ۶۷ هم از بحث جنگ تحمیلی جدا نیست.

پیک نت 12 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: