ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

قاضی پرونده مفاسد اقتصادی

پول های غارت شده را

"بقائی" در 10 کشور پخش کرده! 
 
 
 
 

 

بیش از یک ماه از بازداشت حمید بقائی معاون اجرایی احمدی نژاد گذشته اما نه بلبل قوه قضائیه (اژه ای) درباره اتهامات او چیزی می گوید و نه خود رئیس قوه قضائیه و یا معاون اولش حجت الاسلام رئیسی.

تاکنون تنها سخنی که از دهان اژه ای سخنگوی قوه قضائیه بیرون آمده همان تائید خبر در تاریخ 18 خرداد ماه بوده است.

این درحالی است که گفته می شود فاجعه اقتصادی که بقائی آفریده حتی از پرونده بابک زنجانی نیز سنگین تر است!

پرونده قطوری از تخلفات مالی بقائی در اختیار قوه قضائیه است و شاید این پرونده نیز یکی از آن پرونده هائی باشد که گفته می شود درحجم یک وانت بار، توسط اکبر ترکان مشاور ارشد روحانی و سرپرست مناطق آزاد به بیت رهبری منتقل شده تا دستور رسیدگی به آنها توسط خود وی داده شود.

حتی گفته می شود بزرگترین پرونده فساد مالی حلقه نزدیکان احمدی‌نژاد در حال حاضر در دست بررسی است. پرونده‌ای که شاید وسعت و دامنه آن به مراتب بیشتر از اختلاس ها و دزدی های بابک زنجانی باشد و چه بسا عمق فاجعه دامنگیر شخص احمدی نژاد هم بشود.

حجت الاسلامی بنام محمد اشرفی اصفهانی که از سوی قوه قضائیه مسئول رسیدگی به پرونده های فساد اقتصادی شده، به نقل از یک مقام مسئول امنیتی تاکید کرد که بقایی اموالی را از کشور خارج کرده و در نزدیک به 10 کشور خارجی سرمایه گذاری کرده است. وی در ضیافت افطار مجمع آذری های مقیم تهران با اشاره به حبس محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد گفت: «پریروز یکی از مسئولان امنیتی کشور در جلسه ما توضیح داد که بقایی در 10 کشور سرمایه گذاری مالی کرده است و آنقدر خورده و برده که ما باید چند سال بگردیم تا اموالی را که غارت کرده و از کشور منتقل کرده فقط شناسایی کنیم. نه اینکه برگردانیم؟!»

دولت احمدی‌نژاد آلوده‌ترین دولت بعد از انقلاب بود.

«800 پرونده که عمده آنها مربوط به دولت نهم و دهم است برای رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری در اختیار قوه قضائیه است.»

پیک نت 22 تیر

 
 

اشتراک گذاری: