ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

فرماندهان پس از جنگ، مثل انقلابیون بعد از انقلاب

پیشنهاد زیرکانه فرماندهان

دوران جنگ به محسن رضائی! 
 
 
 
 

 

بدنبال انتشار چند خبر پیرامون بازگشت محسن رضائی فرمانده اسبق سپاه به این واحد نظامی و حاشیه هائی که در این ارتباط منتشر شد، روز گذشته خبرگزاری های داخلی خبر دادند که جمعی از فرماندهان ارشد ارتش در دوران جنگ ایران و عراق با وی دیدار کرده اند.

رضائی که رهبر جمهوری اسلامی با بازگشت او به سپاه موافقت کرده اما نه بازگشت به واحدهای نظامی بلکه به دانشگاه امام حسین سپاه برای تدریس تجربه هایش(یعنی سنگ بیانداز تا زیر بغل هایت باز شود) در دیدار با فرماندهان ارتش در جنگ با عراق با پیشنهادی روبرو شد که معنای زیادی دارد. شاید هم خود او برای طرح این پیشنهاد از قبل همآهنگی کرده بود تا روی خیلی از فرماندهان کنونی سپاه کم شود.

در این جلسه پیشنهاد شد همه کسانی که در جنگ حضور داشتند یک "نشان" دریافت کنند و روی لباس های خود با افتخار نصب کنند.

رضائی در پاسخ گفت: پیشنهاد مناسبی است اما رزمندگان اسلام اهل نشان و امثال آن نیستند، گرچه این آرم بیانگر سربلندی است.

رضائی سپس دلیل تقاضا برای بازگشت به سپاه را اینطور توضیح داد:

 

من دهه آینده منطقه را پر آشوب و حادثه می‌بینم و یکی از دلایلی که از مقام معظم رهبری درخواست کردم که اجازه فرمایند تجاربم را به نسل های آینده منتقل کنم همین بود.

تجربه دویست ساله ایران در دوران قاجار و پهلوی نشان می دهد که باید اقتدار پایدار داشته باشیم. خاطره گفتن خوب و لازم است اما باید برای تربیت فرماندهان جدید قدم های بیشتری برداشت. توان تصمیم گیری فرماندهان مهم تر از داشتن موشک و تجهیزات است.

پیک نت 2 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: