ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ایران 11 میلیون مجرد دارد

خواستگاری غیابی

از خرداد در ایران اجرا میشود 
 
 
 
 

 

از خرداد ماهی که در پیش است، قرار است در ایران طرحی بنام "همسان‌گزینی" با همکاری معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و موسسه ای بنام "تبیان" به اجرا گذاشته شود.

بر اساس این طرح سامانه همسرگزینی در اختیار واسطه‌های ازدواج قرار می گیرد تا اطلاعات مراجعان متقاضی ازدواج را ثبت و از این اطلاعات نگهداری کنند و سپس از طریق بانک اطلاعاتی که در اختیار دارند، افراد مناسب را به یکدیگر معرفی کنند. اطلاعات افراد از طریق ثبت احوال و دیگر مراکز صحت‌سنجی می‌شود و پس از آشنایی دوفرد با یکدیگر از سوی این سامانه برای انجام مشاوره به مراجع مورد تایید معرفی می‌شوند.

در حال حاضر ۱۱ میلیون مجرد در ایران زندگی می کنند و آمار طلاق نیز بی وقفه بالا می رود و طرح خواستگاری غیابی می خواهد این 11 میلیون را به هم وصل کند!

معاون ساماندهی امور جوانان که با خبرگزاری ایلنا در همین ارتباط گفتگو کرده می گوید:

نبود شرایط مناسب برای آشنایی جوانان با یکدیگر و تفکیک‌های جنسیتی در کاهش آمار ازدواج  نقش دارد. ما موافق نیستیم که اختلاط و ارتباط دختران و پسران از حدود شرعی خارج شود، اما باید زمینه‌های ارتباط سالم و درست را برای آن‌ها ایجاد کنیم، به همین علت نیز در کنار طرح همسان‌گزینی، دستگاه‌ها را تشویق می‌کنیم تا زمینه این ارتباط را در شرایطی همچون فعالیت‌های اردویی و انجمن‌های علمی برای جوانان ایجاد کنند.

پیک نت 7 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: