ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بخش هائی از نامه دکتر یزدی به ظریف

سیاست خارجی ایران

سرانجام به کاردان ها سپرده شد 
 
 
 
 

 

جناب آقای دکترجواد ظریف

وزیر محترم امور خارجه

با سلام و تبریک سال نو برای شما، خانواده محترم وهمکارانتان دروزارت امورخارجه و برای ملت ایران .

در روزهای گذشته براثر تلاش پیگیر شما و دیگرهمکاران دیپلمات در وزارت امورخارجه و تیم مذاکره کننده، ایران موفق به تفاهم اولیه با اصلی ترین قدرت های نظام بین الملل شد.

ارجاع پرونده مذاکرات هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به نهاد دیپلماسی کشور نشان ازعزم تصمیم سازان و تعیین کنندگان سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران به حل مناقشات از طریق دیپلماتیک دارد و هم حاکی از اعتماد به توانمندی های بالای شخص جنابعالی و همکارانتان در وزرات امورخارجه و اعضای تیم مذاکره کننده.

جامعه ایرانی این نکته را به درستی فهمیده است که نمی توان با کشیدن دیواری به دور کشور به توسعه ملی در دو بعد اقتصادی و سیاسی و رفاه شهروندان دست یافت. این دو مهم در گروی تعامل با همه کشورها و بهره مندی از تمام ظرفیت دیپلماسی کشور در چهارچوب میثاق های بین المللی و منطقه ای و در راستای مصالح، منافع و امنیت ملی است.

امیدوارم نهاد سیاست خارجی ایران همانگونه که در این یک سال و نیم نفس گیر در مذاکرات هسته ای عمل کرده است، بتواند هرچه سریعتر در حل بحران های منطقه ای نیز نقش آفرینی کند و با حضور پررنگ خود جای نهادهای غیر دیپلماتیک را در روابط با کشورهای همسایه بگیرد.

رونوشت: جناب آقای دکتر روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری های ایرنا، ایلنا و ایسنا

پیک نت  19 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: