ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرمان پوتین در مسکو

تکلیف کنفرانس مونیخ را روشن کرد

 
 
 
 
 

کنفرانس امنیتی مونیخ، مانند سالهای گذشته شامل دو پدیده علنی و غیر علنی بود.در بخش علنی این کنفرانس وزرای خارجه بسیاری از کشورها و از جمله آلمان و روسیه و امریکا سخنرانی کردند و به چند سئوال خبرنگاران نیز پاسخ گفتند.مواضع رسمی و بی برگ و بار. اما در بخش غیر علنی آن که در اتاق های بسته صورت گرفت ظاهرا خیلی خبرها بوده است.از جمله درباره مناسبات امریکا و روسیه، امریکا و آلمان، اینده اوکرائین و جلوگیری از ادامه حرکت سینه خیز ناتو تا مرزهای شرقی روسیه. تا ظهر دیروز هنوز معلوم نبود به چه نتایجی دست یافته شده است. اما از ظهر دیروز کم کم اشارات به این نتایج انتشار یافت.در پایان روز اول کنفرانس مونیخ کاخ کرملین تصمیمی را بصورت فرمان پوتین منتشر کرد که نشان داد روسیه مصمم به رسیدن به نتیجه در کنفرانس مونیخ است. بموجب این فرمان، روسیه تا آستانه اعلام قطعی شناسائی شرق اوکرائین بعنوان یک کشور مستقل پیش رفت، که معنای آن اعزام نیروهای نظامی روسیه به یک کشور مستقل و براساس خواست دولت آن کشور می توانست باشد. در فرمان پوتین آمده است: مدارک شخصی اهالی دنباس ( جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسگ) را روسیه به رسمیت می شناسد. یعنی پاسپورت، کارت شناسایی، مدارک تحصیلی و دیگر مدارک هویتی ساکنان شرق اوکرائین در حد همین مدارک در جمهوری روسیه اعتبار قانونی دارد و رفت و آمد آنها به داخل روسیه مانند شهروندان روسیه آزاد است.

در این فرمان تاکید شد: "این فرمان تا زمانی که اوضاع جنگی در این مناطق ادامه دارد و حکومت اکراین اعلام ترک مخاصمه نکند و صلح بر قرار نشود اعتبار خواهد داشت."

انتشار این نامه در پایان نخستین روز کنفرانس مونیخ و در حالی که وزیر خارجه روسیه درحال مذاکرات چند جانبه بود حجت را برای آلمان و امریکا و ناتو تمام کرد که روسیه فقط نیم گام دیگر لازم دارد تا رسما شرق اوکرائین را یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

پیرامون توافق های دیگر نیز در همین شماره پیک نت اخباری را می خوانید.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: