ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 4 آذر

جستجوی یک جبار باغچه بان

برای کر و لال های حکومتی!

 
 
 
 

 

۱ - ایران

 

 - ریشه های رکورد شکنی نرخ ارز؛ برای نخستین بار نرخ دلار از 3700 تومان عبور کرد. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم ، تحت تأثیر جو مثبت و امیدی که در کشور ایجاد شد، با شیب تندی حباب های قیمتی در بازار  ارز تخلیه شد و در مهرماه همان سال به زیر 3000 تومان به ازای هر دلار آمریکا رسید. اکنون دلار به 3736 تومان رسیده. یک اقتصاددان به روزنامه ایران گفت: یکی از مهم ترین دلایل رشد نرخ ارز در روزهای اخیر دنبال کردن سیاست تک نرخی ارز توسط بانک مرکزی است. وی افزود : پیش بینی می شود که دلار آزاد در ماه های پیش رو به 4 هزار تومان نیز برسد.

 - فلاحت پیشه : 60 درصد اسکله ها غیر مجاز هستند

 - سیلی و سیل و سیل و سیاست! ...شنیدم که در آخرین واکنش به سیلی خوردن پیرزن دستفروش در گیلان توسط مامور شهرداری، یکی از مقامات مرتبط با امور بانوان استان ابراز تأسف کرده و قول داده است که چنین و چنان کند. پیرزنی که دستفروشی می کند مگر یک آسیب دیده اجتماعی نیست؟  آن مأمور رفع سد معبر شهرداری هم در پی لقمه نانی است. یکی سیلی می خورد، یکی سیلی می زند، یکی سیاست می گذارد و یکی سیاست بر می دارد. این یک چرخه معیوب است. دلجویی از پیرزن سیلی خورده به مفت نمی ارزد وقتی گامی برای تأمین اجتماعی اش برداشته نشود. پیرزن فردا هم به بازار کوچک محلی می آید و باز با دستی پیدا یا پنهان، سیلی دیگری خواهد خورد.

 - نایب رئیس مجلس: تحقیق و تفحص از شهرداری به جریان می افتد.

 - یادی از درویش خان، در سالروز درگذشت او.

 - گذری به مزار "جبار باغچه بان" بنیانگذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران.

 

 ۲ - جمهوری اسلامی

 

 - فروش خاک وطن ! در خبرها آمده بود خاک کشاورزی استان فارس با بهایی ناچیز به کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس برده می شود. کارشناسان آب و خاک می دانند که تنها لایه نازکی از خاک قابلیت کشت و زراعت دارد و از بین رفتن آن ضایعه ای جبران ناپذیر برای کشاورزی هر منطقه در پی خواهد داشت. اینکه در دولت تدبیر و امید این روال ادامه دارد جای تعجب است. باید در پشت پرده این غوغا سالاری ها به مافیای قدرتمندی رسید که با همه سرمایه های این مملکت، مشغول تجارت هستند.

شاید خیلی ها از "صادرات سنگ" و خاک های طبیعی و کوهستانی به کشورهای عربی باخبر باشند و افرادی خاص با استفاده از اسکله های شخصی خود سال هاست به این تجارت اشتغال دارند و میلیاردها سود برده اند و می برند. اما قاچاق و فروش خاک دستی کشاورزی که با گذشت سال ها وقت به دست می آید، آن هم توسط مقامات مسئول و یا حداقل با اطلاع آنها، نشان از یک ناهنجاری بسیار بزرگ تر دارد. برای افشا و برخورد با فروش خاک وطن که باید دغدغه هر انسان باشرف و غیرتمندی باشد، چقدر وقت گذاشته شده است؟ این قدام ، ثابت می کند که در بعضی حوزه ها،

خانه از پای بست ویران است.

 

 ۳ - دنیای اقتصاد

 - بی تابی دلار در کانال جدید، دلار وارد محدوده 3 هزار و 740  تومان شد. عبور دلار از سطح 3 هزار و 700 تومان، معامله گران ارزی را به رشد بیشتر قیمت قیمت امیدوار کرده است.

 

 ۴ - آرمان

 

 - رئیس جمهور: نیروهای مسلح نباید در انتخابات دخالت کنند، بسیج یک نیروی جناحی و حزبی نیست.

 - آذر منصوری: دولت باید استراتژی رسانه ای خود را به یک استراتژی پیش برنده تبدیل کند.

 - مجلس روی موج املاک شهرداری.

 - سلیمی نمین: ریش سفید اصولگراها می تواند "غیر روحانی" باشد.

 - علی بیگدلی کارشناس بین الملل در گفت و گو با آرمان: حملات ترامپ علیه "برجام" بیشتر به دلیل زیر سوال بردن کلینتون و تخریب او بود. چرا که کلینتون گفته بود او آغازگر مذاکرات با ایران بوده است، برخلاف نگرانی هایی که در قبال آینده برجام ایجاد شد، به نظر می رسد ایران با ترامپ بهتر بتواند کنار بیاید در حالی که اگر کلینتون پیروز می شد، به دلیل روابط بسیار نزدیکی که با عربستان و رژیم صهیونیستی داشت، قطعا ایران در پیشبرد سیاست های خود بیشتر به مشکل بر می خورد.

 - معاون بهزیستی: 1000 فرار از خانه دختران به بهزیستی.

  - انقراض چنارهای ولیعصر از امیریه به پایین 

 

 ۵ - شرق

 

 - سلیمی نمین: اصولگرایان پر تحرک، به ناطق بی اعتمادند. مؤتلفه نقشش به حداقل ممکن رسیده است و اگر بتواند فقط خود حزب را به لحاظ مالی تامین میکند و نه دیگران را.

 

 ۶ - مردم سالاری

 

 - مهلت 20 روزه به زائران اربعین برای بازگشت به ایران؛ جانشین ستاد اربعین در باره زائرانی که تاکنون به کشور بازنگشته اند گفت: اطلاعات تمام افرادی که از کشور خارج شده اند موجود است.

 - فرماندار تهران خبر داد: شناسایی 1800 متکدی زیر 15 سال در پایتخت.

 - تغییر نگاه کاخ سفید به دمشق و جنگ سوریه.

 

 ۷ - اعتماد

 

 - عارف: قطعا آمریکا با در نظر گرفتن منافع ملی خود، مسیرش را در اجرای برجام از گروه 1+5جدا نمی کند.

 

 ۸ - همدلی

 

 

 ۹ - وقایع اتفاقیه

 

 - انصاری عضو شورای تهران: تصویب "طرح بازنگری اختیارات شهردار"

 - ایران در رتبه یازدهم مهاجرت دانشجویان.

 - کیهان کلهر برای برگزاری کنسرت های رایگان به مناطق محروم کشور سفر می کند.

 

۱۰ - شهروند

 

 - معاون وزیر راه: دهک اول مستاجر دولت می شود.

 - معاون وزیر کشور هشدار داد: تشدید فرو نشست زمین در غرب تهران.

 

 ۱۱ - آفتاب

 

 - روزنامه " وطن امروز " قل دوم کیهان است.

 - بانوی حامی اسد در کابیته ترامپ

- سرخو، عضو شورای تهران : شهردار بعدی تهران میراث دار یک مزرعه سوخته است، شهرداری تهران دیگر زمینی برای واگذاری و فروش ندارد

 

 ۱۲ - همشهری

 

 - علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای  فرهنگی شهرداری تهران: 30 درصد از طرح های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در این دوره مدیریت شهری، پروژه های مذهبی است.

 

 ۱۳ - جام جم

 

 - علیرضا محجوب: باید بر این نکته تصریح کرد که وظیفه ماست از تشکیلاتی مثل بسیج مستضعفان دفاع کنیم ، چون امروز روستاهایمان در حال از بین رفتن هستند و با مشکلات متعدد از جمله کم آبی و انپاع فقر مواجهند و همه باید متوجه حمایت و حفاظت از این قشر باشیم.

 

 ۱۴ - وطن امروز

 

 - پیروز مجتهدزاده: از دید سیاستمداران کلان آمریکا اساسا برجامی وجود ندارد. وی افزود: با بازرسی های جدید حتی امکان خرید یک سوزن بدون اجازه غرب را نداریم، مجتهد زاده تصریح کرد: چگونه مسؤلان معامله چند صد میلیاردی خرید هواپیما را بدون اینکه هنوز اطمینانی از غرب باشند امضا کرده و روی آن حساب می کنند؟

 

 ۱۵ - رسالت

 - عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: در این سیستم،  فرهنگ تنبلی کارمندان دولت زیاد خواهد شد. اعتقاد دارم بهره وری دولتمردان ما و در کارمندان ما خیلی پایین است.

 - برجام، قطعا در دوران ترامپ  نقض می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آذر

 
 

اشتراک گذاری: