ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چنین سخنانی بدون همآهنگی با رهبر ج. اسلامی ممکن نیست

سخنان علی لاریجانی برای

راهگشائی حل اختلافات با عربستان

 
 
 
 
 

 

علی لاریجانی، رئیس مجلس بسیار محتاط سخن می گوید و موضع اتخاذ می کند. هم در مصاحبه هایش و هم در سخنرانی هایش در مجلس. اخیرا کمی در این روش خود تجدید نظر کرده و درباره برخی مسائل کمی با صراحت بیشتری سخن می گوید. شاید او در جلسات پشت پرده و حتی در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی صریح تر سخن بگوید اما تاکنون چنین صراحتی از وی بصورت علنی دیده نشده است. حتی زمانی که در جریان سالگرد انقلاب به قم رفت و دار و دسته مصباح یزدی با مهر و لنگه کفش جلسه سخنرانی اش را بهم زدند.

وی در نخستین کنفرانس امنیتی که در تهران تشکیل شده شرکت کرد و به چند نکته ای اشاره کرد که حائز اهمیت جدی است. بویژه در باره مناسبات با عربستان سعودی. اشاره ای که وی به مناسبات با عربستان سعودی کرد نمی تواند بدون همآهنگی با رهبر جمهوری اسلامی باشد، چرا که عملا عقب نشینی از بیانیه تند وی علیه عربستان سعودی پس از محروم کردن حجاج ایرانی از رفتن به حج است. آن بیانیه در سطحی بسیار نازل و در حد فحشنامه بود و نه بیانیه رهبر یک کشور، چرا که سرانجام هر مناسبات تیره ای میان کشورها، با نشستن پشت میز مذاکره و حل اختلافات باید به سمت مناسبات عادی برود و آنجاست که عقب نشینی از چنین بیانیه ای اجباری و در عین حال دشوار است. مثل سخنان احمدی نژاد درباره کاغذ پاره بودن قطعنامه های شورای امنیت.

لاریجانی در سخنرانی خود گفت:

ما به شدت با تروریسم مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم. در سوریه و عراق برای مبارزه با داعش و تروریسم به دولت ها کمک می کنیم. ما هیچگاه تحت تبلیغات و حیله های غرب حزب الله و حماس را تروریست نمی دانیم.

ما با غرب مسیحی به هیچ وجه بدنبال درگیری‌های صلیبی نیستیم، بلکه روابطی مسالمت آمیز را قائلیم، البته با روش‌های استعماری و استکباری غرب در جهت ایجاد فضا برای رژیم صهیونیستی مخالفیم و با آن مبارزه می‌کنیم.

در شرایط فعلی بهترین مجال تنفسی برای رژیم صهیونیستی فراهم شده است که بدون هزینه انرژی همه قدرت های منطقه را مستهلک کند و عملا به آرزوی قدرت بلامنازع منطقه دست یابد.

ما همه مسلمانان اعم از حنفی، مالکی، حنبلی، شافعی، شیعه همه مسلمان هستیم و کتاب و پیامبر واحدی داریم و به سوی یک قبله نماز می گزاریم و اصول واحدی از نظر اعتقادی داریم لذا سنگر گیری برخی سیاستمداران و کشورها پشت هر یک از این مذاهب را یک فریبکاری و خدعه نابکارانه می دانیم. همه کشورها به خصوص کشور سعودی باید بداند ایران نه دشمن آنان است و نه با نقش آفرینی مثبت آنان در منطقه مخالفتی دارد، بلکه استقبال می کند. ما با جنگ افروزی در یمن و سوریه مخالفیم و آن را غلط می دانیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 آذر

 
 

اشتراک گذاری: