ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حضور اردوغان در یک برنامه تلویزیونی روسیه

برای مبارزه با تروریسیم

با روسیه همه نوع همکاری می کنیم

استانبول- بهزاد دولت آبادی

 
 
 
 

اردوغان  رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در برنامه تلویزیونی "شبکه 1  روسیه" میهمان برنامه ای به نام "فورمولا ولاستی " شد. او در این برنامه به سئوالات "میخائیل گوسمن" مجری برنامه پاسخ داد. از جمله پاسخ های او به سئوالاتی که درباره مبارزه با تروریسم بود، اردوغان گفت:

ما در اراستای مبارزه با تروریسم به کمک دوست بسیار ارزشمندمان جناب پوتین نیازمند هستیم و در این مورد حاضر به هر نوع اقدام مشترک با روسیه هستیم."

 اردوغان در رابطه با سقوط جنگنده سوخوی روسیه در 24 ماه نوامبر سال گذشته گفت: "در نامه ام  (به پوتین) نیز به این مورد اشاره کرده و گفتم که این حادثه از جهت ما نیز اندوهبار و متاثر کننده بود.

 ما افرادی که در داخل خاک سوریه خلبان روسی را هنگام فرود با چتر نجات کشتند دستگیر  کردیم و تسلیم محاکم قضایی دادیم و روند محاکمه ادامه دارد. فردی که عامل قتل خلبان روسی بود هم اکنون در زندان است." 

اردوغان در این مصاحبه با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور چنین گفت:

" اهداف ما در جهت افزایش حجم مبادلات تا مرز یکصد میلیار دلار بود اما بعضی مشکلات و سکته ها در این مورد بوجود آمد. به عنوان مثال "پروژه سانترال اتمی آک کویو- در شهر مرسین" و برخی از پروژه های غول آسای دیگر متوقف شد. زمان و وقت از دست دادیم. پروژه آک کویو جدی ترین پروژه ترکیه با روسیه بود چرا که موضوع و محور این پروژه انرژی هسته ای است. در خصوص لوله گازی "جریان ترک" نیز در نشست اخیر انرژی با جناب پوتین به این موضوع نیز پرداختیم. ما حاضر به کوچکترین وقفه ای در خصوص این پروژه نیستیم و اقدامی در جهت وقفه اش نخواهیم کرد."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 آبان

 
 

اشتراک گذاری: