ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ماجرای 60 هزار تویوتای سازمان داعش

چرا مراجعه به یک خبر

به مرز 13 هزار نزدیک شد؟
 
 
 
 

 

یادداشت کوتاه خبری به همراه آمار، درباره خرید 60 هزار اتومبیل "تویوتا لند کروزو" از کشور ژاپن و انتقال آن به عراق برای نشستن رانندگان آموزش دیده داعش پشت فرمان آنها، پر بیننده ترین خبر نه تنها دیروز پیک نت، بلکه در چند ماه اخیر بود. این خبر را تنها روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 12 هزار و 700 نفر (تا ساعت 7 شب گذشته) خوانده بودند.

از نظرما، نوع طرح مسئله و پرهیز از حاشیه نویسی و طرح سئوالات در این مطلب از جاذبه های آن بود، چرا که هر خواننده ای را به فکر فرو می برد و به آن سانسور 5 ساله ای می اندیشید که رسانه ها درباره همین یک قلم اتومبیل های داعش مراعات نه، بلکه به خواننده خود تحمیل کرده بودند. سئوالاتی به همان سادگی که در آن مطلب مطرح شده بود. این که چطور ممکن است در شرایط حضور نظامی امریکا در عراق، 60  هزار اتومبیل سازمانی تقریبا با رنگ واحد "کرم رنگ" وارد خاک عراق شود و آنها بی خبر باشند؟ از کدام مرز؟ جز ترکیه؟

نه تنها امریکا بلکه کشورهای مهم اتحادیه اروپا باضافه خود ژاپن از این تدارکات بی خبر بودند؟ ممکن نیست!

متاسفانه ما آمار تفکیکی مطالب منتشر در پیک نت روی وبسایت جهانی "Alexa" را نداریم. فقط میدانیم که آمار روزانه مراجعه به پیک نت 70 هزار و 980 نفر است. قطعا بخش قابل توجهی از این آمار به خوانندگان همین ماجرای تویوتای سازمانی داعش باز می گردد.

شما برای دسترسی به سایت Alexa  می توانید وارد صفحه پیوندهای پیک نت شوید. در سمت چپ بالای این صفحه شما برای ورود به سایت آمار پیک نت روی Alexa  کافی است روی عنوان "آمار سایت های خبری" کلیک کنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 آبان

 
 

اشتراک گذاری: