ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حمدی نژاد 450هزارمبتلابه مخدرهای صنعتی را تحویل روحانی داد

هر روز 70 نفر

در ایران معتاد می شوند

 
 
 
 

 

دو نیم درصد جامعه معتاد است و 97 و نیم در صد بقیه در معرض انواع آسیب های اجتماعی. سال ‌به ‌سال بر تعداد معتادان کشور اضافه می‌شود. در سال ٩٠، تعداد معتادان یک‌میلیون و ٢٠٠‌هزار نفر و در سال ٩٤، ٢.٥‌میلیون نفر ثبت شد. این در حالی است که برخی معتقد هستند این آمار حقیقی نبوده و آمار معتادان کشور بیش از اینهاست.

اینها را روزگذشته رئیس سازمان بهزیستی گفت و افزود:

زمانی که محمود احمدی‌نژاد دولت را از رئیس‌جمهوری اصلاحات تحویل گرفت، تعداد مبتلایان به مواد مخدر صنعتی زیر هفت ‌هزار نفر بود؛ درحالی‌که طی آمارهای رسمی زمانی که وی دولت را به  دکتر روحانی تحویل داد، آمار مبتلایان به مواد مخدر صنعتی به ٣٣٠‌هزار و در آمارهای غیررسمی به ٤٥٠‌ هزار نفر رسیده بود. »

روزنامه شرق به این سخنرانی اضافه می کند:

چهره شهر در مراکز انباشت آسیب‌های اجتماعی مهر تأییدی بر صحبت‌های ریاست سازمان بهزیستی است. طرح‌های هرروزه و تکراری جمع‌آوری معتادان، گشت‌زدن در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های محلاتی چون فرحزاد و هرندی مؤید این نکته است که اعتیاد هرروز قربانیان تازه‌ای را در خود گرفتار می‌کند. آمارها نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد جرائم مرتبط با مواد مخدر و بیش از شش میلیون نفر در کشور تحت‌تأثیر مواد مخدر قرار دارند و روزانه هشت نفر در اثر مواد مخدر جان خود را از دست داده و ۷۰ نفر نیز معتاد می‌شوند. سالانه بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر مصرف می‌شود که البته آمارهای غیررسمی رقمی بیش از این را نشان می‌دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 مهر

 
 

اشتراک گذاری: