ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حمایت بی نقاب- ترجمه پیک نت

مخالفت یک سایت تحلیلی

اسرائیل با سرکوب داعش!

 
 
 
 

 

سایت اسرائیلی "مطالعات راهبردی بگین – سادات" با انتشار تفسیری، غرب را از انهدام دولت اسلامی داعش منع داشته است و آنرا خطایی استراتژیك خواند.

این سایت علیرغم اینكه در پاراگرافهای اولیه غرب را از این موضوع ترسانده است كه با از بین رفتن داعش در سوریه تروریستها به سمت غرب خواهند رفت و در آنجا عملیات تروریستی انجام خواهند داد ولی نیت اصلی نویسنده در قسمتهای پایانی این مقاله منعكس شده كه مینویسد:

 

چرا به رژیم بشار اسد برای پیروزی جنگ داخلی سوریه كمك كنیم؟ آیا تسلط روسیه بر سوریه و تقویت روسیه در خاورمیانه در چارچوب منافع غرب است؟ آیا كمك به ایران برای تسلطش در عراق با سیاستهای امریكا در عراق همخوانی دارد؟

نویسنده مقاله همچنین از درگیر شدن حزب الله لبنان در جنگ با داعش ابراز خوشحالی كرده و آنرا تحمیل هزینه سنگین به حزب الله دانسته و مینویسد:

حضور حزب الله در سوریه هزینه ای سنگین متوجه این سازمان ضد غربی كرده است كه با از بین رفتن داعش  پتانسیل عملیات تروریستی آنها در غرب آزاد خواهد شد.

این مقاله بشدت به رهبران فعلی كأخ سفید تاخته و نوشته است :

فقط یك استراتژی احمقانه كه بر واشنگتن چیره شده میتواند محور روسیه- ایران- سوریه را مثبت بداند و در از بین بردن داعش با روسیه همكاری كند.

نویسنده این مقاله در ادامه مینویسد:

 متاسفانه اوباما و همكارانش در كأخ سفید نتوانسته اند درك كنند كه ایران دشمن اصلی است و با بزرگنمایی خطر داعش ضمن مشروعیت بخشیدن به ایران آنرا به بازیگری مسئول در نبرد با داعش معرفی كردند تا از این طریق به توافق هسته ای با ایران دست یابند. نویسنده نتیجه میگیرند كه بنظر نمیرسد كه كأخ سفید توانایی درك این موضوع را داشته باشد كه داعش میتواند برای كنترل جاه طلبی ایران در تسلط بر خاورمیانه مفید و سودمند باشد.

این مقاله كه لحن بشدت جنگ افروزانه ای دارد از بی ثباتی و جنگ در خاورمیانه حمایت كرده و رسما از داعش برای انجام این مأموریت دفاع میكند. بطور مثال مینویسد:

بی ثباتی و بحران خیلی مواقع نشانه های مثبتی برای تغییرند. ثبات تا وقتی منافع ما را تأمین نكند ارزشی ندارد. بیرحمی و غیر اخلاقی بودن داعش نباید استراتژی ما را تیره سازد. كشته شدن أفراد بد توسط أفراد بد مادامی كه آنها را از ما دور نگه دارد میتواند سودمند و اخلاقی باشد.



http://besacenter.org/perspectives-papers/destruction-islamic-state-strategic-mistake/

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: