ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انفجارهای انتحاری و پرتلفات

در بزرگترین فرودگاه ترکیه

استانبول – بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

2 یا 3 انفجار انتحاری ساعت 10 و نیم شب (سه شنبه) به وقت ترکیه در ترمینال خارجی بزرگترین فرودگاه ترکیه در استانبول بنام "اتاتورک" روی داد. نخستین گزارش های غیر رسمی حکایت از کشته و زخمی شدن 150 مسافر منتظر عبور از این ترمینال دارد. کشته و مجروح شدگان از ملیت های مختلف هستند و هنوز جزئیات اعلام نشده است. هلال احمر ترکیه از طریق شبکه های تلویزیونی این کشور تقاضای کمک فوری کرده و این نشان دهنده وسعت حادثه و تلفات است.

این حادثه 24 ساعت پس از انتشار اخبار مربوط به از سر گیری مناسبات رسمی اسرائیل و ترکیه روی داد و برخی روزنامه های ترکیه که آنها را نزدیک به دولت می دانند، در روزهای اخیر درباره این نزدیکی و احتمال حوادثی مشابه با آنچه در ترمینال خارجی فرودگاه آتاتورک بوقوع پیوست هشدار داده بودند.

تا این لحظه گزارش های غیر رسمی حکایت از آن دارد که علاوه بر ترمینال خارجی فرودگاه اتاتورک در پارکینگ این فرودگاه نیز بمب منفجر شده و بخشی از تلفات مربوط به بمب دوم است. شمار اولیه تلفات 20 نفر گزارش شد و این رقم بتدریج به 36 کشته و بیش از 150 مجروح رسیده است..

هیچ اطلاعیه رسمی تاکنون منتشر نشده و هیچ مقام دولتی نیز اظهار نظر نکرده است، اما آنچه مسلم است، این انفجار و تلفات ضربه دیگری بر موقعیت متزلزل اردوغان رئیس جمهور ترکیه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 تیر

 
 

اشتراک گذاری: