ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

13 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

"دنیای اقتصاد" ارگان این اکثریت است

اکثریت اتاق بازرگانی

مخالف کاهش سود تسهیلات است

 

 

سلام- اکثریت اعضای اتاق بازرگانی مخالف کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی هستند و روزنامه اقتصاد ارگان غیر رسمی این طیف و نویسندگان آن از اعضای اتاق هستند. ماه پیش محسن جلال پور رییس اتاق بازرگانی در صفحه ی شخصی اینستاگرام خودش درباره کاهش نرخ سود تسهیلات نوشت:

مدت زیادی است در معرض این سوال قرار میگیرم که چرا با وجود کاهش نرخ تورم شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را کاهش نمیدهد. حتی همین سخن نشانه اختلاف نظر میان اعضای اتاق بازرگانی است.

دنیای اقتصاد در شماره پنجشنبه 10تیر باعنوان بزرگ در صفحه اول نوشت: "سیاست گذاری پولی (بانک مرکزی) عقب نشینی کرد." که این همان مخالفت صریحی است که به آن اشاره شد.

البته بانک ها سقف تعیین شده توسط بانک مرکزی را رعایت نمی کنند. مثلا برخلاف دستورالعمل بانک مرکزی ده الی پانزده درصد از تسهیلات اعطایی را بلوکه میکنند و حتی سود 18 درصد را از آن پول بلوکه شده وامی که داده شده هم میگیرند! و یا اینکه در صد سود 18 درصد را با روش خاص محاسبه کرده و دو درصد بیشتر سود دریافت میکنند. در همین زمینه در روزنامه ایران 10 تیر نوشته شد که پایین آوردن نرخ سود تسهیلات تنها روی کاغذ خواهد بود. منظور از این جمله آنست که این تصمیم در عمل درست اجرا نمی شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 تیر

 
 

اشتراک گذاری: