ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پرواز هروئین و شیشه

از افغانستان به ایران

 
 
 
 

 

تازه ترین راه انتقال مواد مخدر از افغانستان به ایران استفاده از "پاراگلایدر" (بال پرواز) است که در این مرحله عمدتا برای انتقال مواد مخدر صنعتی، مانند "شیشه" و همچنین "هروئین" از آن استفاده می شود. تاکنون در نقطه مرزی تربت جام 7 قاچاقی که با "پاراگلایدر" از افغانستان وارد ایران شده بودند دستگیر شده اند. آنها آموزش پرواز با پاراگلایدر دیده و از داخل افغانستان، نزدیک مرز ایران از هواپیمائی که آنها را حمل می کند بیرون پریده و در نقطه ای از ایران که پیشتر شناسائی شده و شبکه های قاچاق در انتظارشان هستند فرود می آیند.

پلیس جمهوری اسلامی اعلام کرده که برخی از این پرواز کنندگان ایرانی هستند و درایران آموزش لازم را دیده و سپس به افغانستان میروند و پس از تحویل مواد مخدر، با پاراگلایدر به ایران باز می گردند.


محل فرود در تربت جام مناطقی است که دارای جنگل های پراکنده است اما در سیستان و بلوچستان و حتی نواحی وسیعی از خراسان، آنها در نقاطی فرود می آیند که کویری است و راه های عبوری دارد که تنها قاچاقچیان از آنها اطلاع دارند.

تا پیش از استفاده از پاراگلایدر، بدیع ترین روش انتقال مواد مخدر از افغانستان به ایران بدون نیاز انسانی از مرزها و درگیری های احتمالی آن، بهره گیری از منجنیق (فلاخن) بود. مواد مخدر – عمدتا شیمیائی- با فلاخن به سمت هدفی که در داخل خاک ایران است شلیک می شود و در این هدف آن را دریافت کرده و به شبکه های مافیائی مواد مخدر منتقل می شود. این منجنیق ها با استفاده از آهن‌های نبشی و تیوپ تایر خودرو ساخته‌ شده اند و هر کدام تا ١٠ کیلو موادمخدر را می تواند تا یک یا دو کیلومتر به داخل ایران منتقل کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 تیر

 
 

اشتراک گذاری: