ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پشت پرده

حمله به سفارت عربستان

در چند جمله یکی از متهمان

 
 
 
 
 

 

برای مهاجمان و یا برخی مهماجمان به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد یک دادگاه تشکیل شده است. دادگاهی که مناظره فرمایشی رئیس دادگاه با متهمان داستان کاملی از یک بازی نمایشی است تا رسیدگی به واقعه ای که ضربه ای مهم به دیپلماسی دولت با کشورهای خلیج فارس و عربستان سعودی زد و عواقب و عوارض آن هنوز در راه است. دو تن از متهمان به گفته قاضی از کشور خارج شده اند و شماری روحانی و طلبه که در این تهاجم نقش داشته  اند نیز غایب اند زیرا قرار است در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه شوند. روحانیون متهمی که وابسته به نهادهائی چون موسسه مصباح یزدی و یا سازمان "عماریون" هستند. آنها نیز مثل همه اوباش مرتکب این حمله سازمان یافته شده اند و معلوم نیست مستند به چه قانونی باید محاکمه آنها مخفی و در دادگاه روحانیت باشد؟ از جلال جملات فرمایشی که بین رئیس دادگاه و یکی از متهمان در جلسه اول دادگاه رد و بدل شده چند جمله سر نخ اصلی است که نه دادگاه و نه قوه قضائیه و نه سپاه و نه بیت رهبری و نه هیچ نهادی در پی پیگری آن نیست.

متهم خطاب به رئیس دادگاه:

«من در سایت گروه‌های منتسب به سپاه خواندم كه تجمعی به نشانه اعتراض به رژيم آل سعود برگزار می ‌شود و من هم بنا بر آنچه كه در گروه‌ها ديده بودم در تجمع حاضر شدم.

رئیس دادگاه: افراد ديگری هم می ‌شناسی كه به سفارت سنگ زدند؟

متهم: برخي را ديده بودم. حدود سه چهار نفر را مي‌شناختم.  من که رسیدم در (سفارت) باز شده بود و مردم هم رفت و آمد (غارت می کردند) می ‌كردند و پليس هم از آنها ممانعت نمی ‌كرد. من قصد اخلال در جامعه نداشتم و  سوابقم موجود است. »

رئیس دادگاه نپرسید: در چه گروهی افرادی را دیده بودید؟ رئیس پلیس و فرمانده نیروی انتظامی در دادگاه نبود که قاضی بپرسد چرا ماموران- به گفته متهم- از حمله به سفارت و غارت وسائل داخل آن جلوگیری نکردند؟ رئیس دادگاه نپرسید: آن گروه ها و آن سایت وابسته به سپاه چه نامی دارند؟ و به کدام نهاد سپاه منتسب هستند؟

حتی در همین چند جمله لا به لای پرگوئی های رئیس دادگاه و متهمان پنهان بود، به آسانی می تواند فهمید که بسیج و عماریون و طلبه های وابسته به بنیاد مصباح یزدی و بقیه این طیف در حمله به سفارت عربستان نقش داشتند اما نام هیچکدام آنها در دادگاه مطرح نمیشود!

این دادگاه است و این رسیدگی به اتهامی است که ضربه بزرگی به سیاست تنش زدائی دولت زد و ایران هراسی را بار دیگر در منطقه و جهان رایج کرد. هراسی که سود اصلی را اسرائیل از آن می برد و نیست همتی که رد این حوادث را واقعا بگیرد تا برسد به دست های اسرائیل در این گروه ها!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 تیر

 
 

اشتراک گذاری: