ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اوضاع توفانی است

رهبر با کدام جناح است؟

 
 
 
 
 

 

در آغاز کار مجلس دهم که روز گذشته کار خود را رسما آغاز کرد، پیام رهبر جمهوری اسلامی توسط رئیس دفتر وی "گلپایگانی" قرائت شد. در این پیام که شامل کلی گوئی های بی مصداق است و در آن کوچکترین اشاره ای به دهها بحران ناشی از ساختار نظام، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و ... در کشور نداشت، شاید دو نکته در آن ارزش انتشار داشته باشد. یکی درباره قبول بحرانی بودن اوضاع منطقه و جهان و دیگری توصیه به پرهیز از کشاکش های جناحی. تقریبا در پیامی که وی برای مجلس خبرگان فرستاد نیز همین دو نکته مطرح شده بود. این درحالی است که اتفاقا خود ایشان در عمل و سخن نقش دامن زننده به برخوردهای جناحی و خطی را دارد و در بسیاری از سخنرانی های خویش نیز با تهدید و بهره گیری از لغات و اصطلاحاتی که در آن ها درک شرایط مورد اشاره خود وی مشهود نیست، نقض کننده هر دو توصیه ایست که در پیام های خود به دو مجلس کرده است.

علی خامنه ای در پیام به مجلس دهم نوشت: شرایط طوفانی منطقه و جهان و ماجراجویی‌های بین‌المللی سلطه‌گران و اتباعشان، ایران اسلامی را با اوضاع پیچیده ‌تر از گذشته روبرو ساخته است. اقتدار کشور برای مواجهه با این شرایط، به هوشمندی و عزم راسخ و در دست داشتن ابتکار عمل از سوی همه مسئولان نیاز دارد. توصیه می‌کنم از سرگرم شدن به زایده‌های جناحی و غالب‌ ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی بر حذر باشید.

جای این ضرب المثل خالی نیست" «رطب خورده، منع رطب، کی کند» و مصداقش هم دو انتخابات هفتم اسفند و طرد شناخته شده ترین منصوبین و محارم وی از سوی مردم و دهن کجی به مردم و ادامه صدر نشینی آنها. دسته بندی اخیر در مجلس خبرگان برای انتخاب رئیس جدید این مجلس که با دستور و هدایت  بیت رهبری و در نهایت جناحی بودن انجام شد. چگونه می توان حضور دو فرمانده سپاه قدس و سپاه پاسداران در جریان انتخاب هیات رئیسه مجلس خبرگان و حضور رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و مشاور ارشد رهبر (سرلشگر رحیم صفوی) و شماری از فرماندهان ارتش و سپاه در روز گشایش مجلس دهم را اقدامی جناحی برای ایجاد ارعاب و پیروی از منویات بیت رهبری ندانست؟ ایشان خود رهبری یک جناح را برعهده دارد و آن نیست مگر جناح راست جمهوری اسلامی. وقتی چنین است چگونه می توان انتظار داشت جناح هائی در مقابل این جناح وجود نداشته باشد؟

عکس: صحنه ورود هاشمی، حسن خمینی و حسن روحانی به نخستین جلسه مجلس دهم و گشایش آن.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: