ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اگر محاسبات دقیق تر بود

ترکیب هیات رئیسه مجلس

میتوانست بهتر از این بشود!

 
 
 
 
 

 

اعتبارنامه 282 نماینده مجلس دهم تائید شد و انتخابات نهائی هیات رئیسه مجلس برای یکسال در دستور کار قرار گرفت. در این انتخابات، اینبار علی لاریجانی که فراکسیون امید مجلس نیز به او رای داد، با 237 رای رئیس مجلس شد. وی در جریان انتخاب موقت هیات رئیسه مجلس که بلافاصله پس از گشایش مجلس دهم برگزار شد با 177 رای رئیس مجلس شده بود. با توجه به این که عارف این بار خود را برای ریاست مجلس نامزد نکرده بود، نه تنها 60 رای اضافه اینبار لاریجانی از آن فراکسیون امید به حساب می آید، بلکه حدس زده می شود بین 50 تا 60 نماینده اصولگرای مجلس این بار به لاریجانی رای ندادند تا او با آراء بالا رئیس مجلس نشود و حداقل 130 رای فراکسیون امید در صندوق لاریجانی است.

در ادامه انتخاب هیات رئیسه مجلس دهم مسعود پزشکیان نماینده تبریز و علی مطهری نماینده تهران به ترتیب با 158و 133 رای نواب اول و دوم رئیس مجلس شدند. قابل پیش بینی است که در صورت رایزنی ها و تفاهم های پیش از آغاز به کار مجلس دهم، این ترکیب میتوانست اینگونه شود: لاریجانی رئیس مجلس، عارف نایب رئیس اول و علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس. برخی خوش بینی ها و محاسبات غلط موجب برخی فرصت سوزی ها دراین زمینه شد.

درمیان بقیه هیات رئیسه مجلس، جمعا 8 نماینده متمایل به دولت و لیست امید قرار گرفته اند. ضمنا درجریان انتخاب رئیس مجلس 28 نماینده رای سفید به صندوق رای ریختند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: