ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اردیبهشت سال 94 پیک نت در همین ارتباط گزارشی منتشر کرده بود

10 هزار نیروی داعش

خود را به افغانستان رسانده است!

 
 
 
 
 

 

بیش از ده هزار داعشی در افغانستان که برای رفتن به روسیه آموزش می بینند.

پس از شکست های سنگین داعش در سوریه، گفته می شود هزاران نیروی سازمان یافته ارتش داعش به افغانستان منتقل شده و زیر عنوان طالبان در این کشور مستقر شده اند. برخی دست نوشته های دیواری در برخی محلات فقیر نشین شهر کابل با عنوان "داعش را در خانه های خود پناه بدهید" حکایت از آماده شدن داعش برای عملیات نظامی در پایتخت افغانستان است. پایتختی که در سالهای گذشته جمعیت 300 هزار نفره آن بالغ بر دو میلیون شده است. این جمعیت همه از شهرها و روستاهای جنگ زده افغانستان خود را به مرکز، یعنی کابل رسانده است.

وسعت حضور داعش در افغانستان به گونه ایست که جمهوری های مسلمان نشین همسایه افغانستان از هم اکنون خود را آماده تقابل نظامی با آن می کنند. در ترکمنستان و تاجیکستان تدابیر ویژه اتخاذ شده است. نماینده ویژه "پوتین" رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در همین ارتباط، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:

"ما اطلاع داریم که در حال حاضر بیش از 10 هزار تن از نیروهای داعش خود را به این کشور رسانده اند. سال پیش شمار این نیروها در افغانستان از چند صد نفر تجاوز نمی کرد. این نیروها برای جنگ در آسیای میانه آموزش دیده اند و برخی از آنها به زبان روسی صحبت می کنند که این نشان میدهد شماری از این افراد از جمهوری های مسلمان نشین اتحاد شوروی سابق هستند که در داعش به خدمت گرفته شده اند.
سال گذشته، خبر اختصاصی سقوط قندوز بدست داعش (زیر نام طالبان) در پیک نت 13 اردیبهشت ماه 94 منتشر شد که لینک آن را در ادامه می توانید باز کنید و بخوانید.

 

http://www.pyknet.net/1394/06mehr/08/page/ghanduz.php


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: