ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقاله ای از مجله گاردین

غلبه دنیای مجازی

بر صدا و سیمای بی اعتبار ایران 
 
 
 
 

 

طشت بی اعتبار سیمای جمهوری اسلامی نه تنها در ایران بلکه بتدریج از بام جهان می افتد. روزنامه «گاردین» چاپ انگلستان در باره صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشت:

 

مخاطبانی که در سال‌های اخیر از رسانه ملی ایران به فضای مجازی روی آورده‌اند به یک چالش بزرگ برای رسانه ملی ایران تبدیل شده است زیرا انحصار این رسانه در ایران را به خطر انداخته است. رسانه ملی ایران چه بخواهد و چه نخواهد، فضای مجازی راهش را در زندگی مردم ایران پیدا کرده است. علی‌رغم اینکه ذکر نام محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران در مطبوعات و رسانه ملی این کشور ممنوع است، اما کلیپ منتشر شده او در شبکه‌های مجازی همانند تلگرام برای انتخابات اخیر (7 اسفند) باعث شد تا میلیون ها ایرانی به اصلاح‌طلبان رای بدهند.

مهدی شکوری - مدیر سایت «آپارات» نیز می‌گوید: «برای اینکه یک مصاحبه یا کلیپ‌های دیگری در فضای مجازی منتشر شود، دیگر نیاز به کسب مجوز از مقامات دولتی نیست. «آپارات» ورژن ایرانی یوتوب (YouTube) است، بازدیدکنندگان این سایت ماهانه به 25 میلیون نفر رسیده است. برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان، «آپارات» برنامه‌ گفتگو محوری به اسم «دید در شب» با اجرای رضا رشیدپور را تولید کردیم که مصاحبه‌ای با محمد جواد ظریف نیز انجام داد.

ما مجاز نیستیم در تلویزیون تبلیغ کنیم ولی اگر به ما اجازه پیشرفت ندهند، مردم به سایت یوتوب (YouTube) مراجعه می‌کنند.

گاردین در بخش دیگری از مقاله خود به صحبت‌های محمد جواد ظریف در برنامه «دید در شب» اشاره می‌کند و می نویسد:

 «وزیر امور خارجه ایران انتقاداتی از رسانه ملی دارد. او می‌گوید: رسانه ملی اخباری که مردم را خوشحال و باعث افتخار آنها می‌شود را منتشر نمی‌کند. دنیا توافق هسته‌ای را به عنوان یک پیروزی برای ایران بیان می‌کند، چرا صداوسیما این کار را نمی‌کند؟

کانال اینترنتی "تی‌.وی پلاس" و "فیلم نت" و این دست برنامه‌های اینترنتی باعث جلب مخاطب شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: