ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه

بی تدبیری دولت احمدی نژاد

اموال ایران را دست امریکائیها داد 
 
 
 
 

 

حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در یادداشتی در واکنش به رای دیوان عالی آمریکا برای پرداخت غرامت به امریکائی های متضرر با استفاده از اموال ایران، فاش ساخت که مقدمات این واقعه در زمان احمدی نژاد شکل گرفت و بی تدبیری آن دولت عملا اموال ایران را به چنگ امریکائی ها انداخت. او  نوشت:

 

١-  اصولا اقدام سرمایه گذاری توسط مسؤولین وقت بانک مرکزی ایران که به خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا به عنوان یک کشور متخاصم انجامید با سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران همآهنگ نبوده است، به ویژه که در همان زمان پرونده هایی در آمریکا علیه ایران مطرح بود و اصلاحیه قانون جدید مصونیت دولتها در آمریکا، امکان ضبط اموال دولتها برای پرداخت به قربانیان آمریکایی را مجاز شناخته بود.

٢-  خارج نکردن این اموال با شروع روند تحریم های شدید مالی و بانکی آمریکا از سال 2006 میلادی که کاملا متصور بود به تحریم بانک مرکزی می انجامید، یک بی احتیاطی روشن بوده است.
٣-  خارج نکردن این اموال از آمریکا از سوی مسؤولین وقت قبل از سال 1387 با توجه به تلاش بی شمار 'اصحاب پرونده پدرسون' که به شدت دنبال یافتن منابع مالی ایران در آمریکا برای توقیف بودند یک بی خبری و بی احتیاطی دیگر محسوب می شود.

٤-  دخالت و رأی دیوان عالی آمریکا به عنوان عالی ترین مرجع قضایی آمریکا بعد از رای رادگاه اولیه و به دنبال اعتراض بانک مرکزی ایران در سال 1391 صورت گرفت و عملا هر گونه انتخابی را از دست دولت ایران و امکان دخالت سیاسی از بین برد. این اتفاق بیش از یکسال قبل از شروع حتی مذاکرات تفاهم ژنو بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: