منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اسفند 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار ورزشی

 

تا پیش از ساخته شدن استادیوم آزادی، ورزشگاه امجدید که پس از انقلاب نام آن هم مصادره شد و شد "شیرودی" بزرگترین ورزشگاه ایران بود و مسابقات بزرگ فوتبال در آنجا انجام می شد. از جمله بازی مهیج ایران و اسرائیل که با پیروزی 1 بر صفر ایران به پایان رسید. گل این بازی را در واقع مردم زدند زیرا آنقدر تیم ایران را تشویق کردند که در دقایق پایانی تیم اسرائیل بکلی روحیه خود را باخته و تسلیم شد.

این عکس را سایت وابسته به روزنامه عدالت از آرشیو دهه 40 فوتبال ایران منتشر کرده است. در روزهائی که علمای قم و مشهد اندرخم یک کوچه بن بست گیر کرده اند و جلوی ورود زنان به استادیوم ها را گرفته اند. همچنان که جلوی کنسرت های موسیقی را. یکی از همینها در نماز جمعه گفته است که مگر تنها تفریح کنسرت است که اینقدر اصرار دارند برگزار شود؟ باید گفت لابد نماز جمعه جنابعالی تفریح است!

این عکس بالای 50 سال پیش که جدیکار و برومند و عرب، در سه باشگاه معروف آن زمان، یعنی تاج، شاهین و دارائی توپ می زدند گرفته شده است. زنان درکنار مردان، با چادر و بی چادر در کنار هم بدون هیچ حادثه ای از آن نوع که روحانیون تصور می کنند فوتبال می دیدند و روحانیون هم کارخودشان را می کردند و در انزوای خود شنیدن رادیو و دیدن فیلم را هم بر خود حرام کرده بودند و بیگانه با زندگی مردم روزگار می گذراندند.

 

نتایج لیگ تکواندوی بانوان

https://www.isna.ir/news/96121205897

اولین ماراتن زنان در مکه

http://etedaal.ir/fa/news/200454

ایران قهرمان کشتی آزاد آسیا شد

http://aftabnews.ir/fa/news/511803

بیانیه خادم خطاب به منتقدان

http://www.entekhab.ir/fa/news/396596

غیبت نماینده زن ایران در فیفا

http://fararu.com/fa/news/351078

روایت یکی از زنان بازداشت شده مقابل "آزادی"

https://www.isna.ir/news/96121206384

عکس/ حضور زنان برای تماشای فوتبال در امجدیه در دهه 40

http://etedaal.ir/fa/news/200431/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: