www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بخوانید تحلیل معاون سیاسی سپاه را

سپاه در توهم توطئه خارجی

همچنان دست و پا می زند!

 
 
 
 

 

سردار سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه در جمع نمازگزاران و بسیجیان مسجد جامع غدیرخم تحلیلی از شورش وسیع مردم در شهرهای مخالف ایران در دیماه گذشته ارائه کرده است که بخشی های اصلی آن را می خوانید. این تحلیل نشان میدهد که تا وقتی در سپاه و بویژه در دفتر سیاسی سپاه میزان آگاهی و اطلاع از عمق رویدادهای جامعه چنین است، هیچ راه حلی هم برای سپاه وجود ندارد جز دستگیری و اعتراف گیری و نمایش های تلویزیونی. پس از سه دهه، پرونده کهنه مجاهدین خلق را پیش کشیدن و باز کردن و شورش مردم را به آنها وصل کردن، ترساندن مردم نیست، بلکه بزرگ کردن سازمانی است که اساسا در داخل کشور حضوری ندارد و در خارج از کشور هم به مرغ پر کنده تبدیل شده است. رقم 42 هزار نفر را برای شورش مردم از خود در آوردن، خانم ها را موتور محرک اعلام کردن، افراد را از این شهر به آن شهر برای رهبری شورش بردن، چشم بستن بر طرح کودتائی تظاهرات 7 دی در مشهد به رهبری علم الهدا و رئیسی و دهها مسئله و سئوال دیگر دلائلی کافی است برای در خواب غفلت بودن دفتر سیاسی یا مغز تفکر سیاسی سپاه!

بخوانید گفته های سردار سنائی راد را:

اعتراضات اجتماعی اگر اعتراضات به حقی است باید شنیده شود. تقریبا در همه کشورهایی که دموکراسی دارند اعتراضات را اجازه بروز و ظهور میدهند. اما تفاوتی که نا آرامی‌ها در دیگر کشورها با کشور ما دارد در این است که عناصر بیگانه وارد چنین اعتراض‌هایی نمی‌شوند تا اعتراضات را به سمت و سوی براندازی سوق دهند. یا آمریکایی‌ها در خصوص دیگر کشورها به دنبال بردن این موضوع به شورای امنیت نیستند.

در اعتراضات اخیر موتور نیروی انتظامی را به آتش کشیدند، شیشه حوزه‌های علمیه را در ابهر و زنجان شکستند، در اراک سرباز نیروی انتظامی را داخل کیوسک انداختند و بعد آن جا را به آتش کشیدند که خوشبختانه سرباز مورد اشاره به موقع از پنجره خارج شد. همچنین به سمت یکی از پاسدارها با سلاح شکاری شلیک کردند و او را به شهادت رساندند یا با «آجر» به صورت یکی از پرسنل نیروی انتظامی زدند و فرد مورد اشاره بعد از چند روز که در کما بود، به شهادت رسید.

۸۰ درصد دستگیرشدگان زیر ۳۰ سال سن دارند البته همه دستگیرشدگان ضد انقلاب نیستند به نحوی که ۵۲ درصد این دستگیرشدگان فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

 از جمله عوامل ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی اخیر، عامل اقتصادی است، زیرا اولین اعتراض‌ها که در مشهد روی داد منشاء اقتصادی داشت، اما بعد عده‌ای داخل این‌ها شدند و شعارها را به سمت هنجارشکنی بردند.

منازعات سیاسی، عوامل تبلیغی و رسانه‌ای، عوامل فرهنگی اعم از تهاجم فرهنگی و غفلت خودی‌ها، نحوه تنظیم و اعلام بودجه سال ۹۷، از دیگر عوامل تولید پرخاشگری هستند.

آمریکایی‌ها به دنبال شکاف بین مردم و حاکمیت هستند

 لایه دوم اعتراضات، براندازی است؛ در چنین شرایطی کسانی که در صحنه حضور دارند معترض نیستند، زیرا این‌ها کسانی هستند که ذیل طرح‌های آمریکایی و پول‌های سعودی سازماندهی شدند و با الهام از داعش گروه‌هایی را در شهرهای مختلف تشکیل دادند.

نقشه آن‌ها این بود که آشوب از پیرامون به مرکز منتقل شود، چون معتقدند بواسطه اتفاق‌هایی که در گذشته در مرکز و کلان شهرها روی داده نیروهای امنیتی و دفاعی ایران برای مقابله با اقدامات آشوبگرانه آن‌ها آموزش دیدند و مهارت کسب کردند، اما در شهرستان‌ها تحریک پذیری مردم بسیار بالا است و نیروهای امنیتی و انتظامی هم حضور کم رنگی دارند لذا می‌توان مدل سوریه را با رفع معایب در اینجا اجرا کرد. بر این اساس شدیدترین درگیری‌ها در تویسرکان روی می‌دهد و چند نفر هم کشته شدند از جمله دو نفر که در حمله به زندان کشته می‌شوند که هنوز شناسایی نشده‌اند، چون لیدر و تحریک کننده‌های اعتراضات در این شهر از منافقین هستند و از شهرهای دیگر آمدند تا شناسایی نشوند و کسانی دستگیر شدند که از بعد عملیات مرصاد تحت تعقیب بودند.

۸۰ درصد کسانی که دستگیر شدند زیر ۳۰ سال سن دارند و در این میان تعدادی هم خانم بازداشت شدند که میانسال هستند؛ در دهه ۶۰ هم آن‌هایی که اعتراضات خیابانی سازمان منافقین را رهبری می‌کردند، بیشتر خانم‌ها بودند و اکنون نیز حلقه اصلی تحریک و شروع خانم‌ها بودند به عنوان مثال چهار نفر از این خانم‌ها ایلام را به آشوب کشیدند و بعد از دستگیری این افراد مشخص شد هیچ کدام آن‌ها ایلامی نبودند.

به همین ترتیب آن‌هایی که از کرج بودند در کرمانشاه دستگیر شدند یا آن‌هایی که از بندرعباس بودند در شیراز دستگیر شدند؛ این‌ها منافقینی بودند که سازمان یافته در شهرها حضور می‌یافتند و شعارها را جهت می‌دادند؛ از زشت‌ترین شعارها و دین ستیزانه‌ترین شعارها مانند «اسلام را پله کردند ـ. مردم را ذله کردند».

«مَرمی» که از پیکر برخی کشته شده‌ها خارج شد نشان می‌دهد این نوع «مَرمی» ‌ها برای هیچ اسلحه سازمانی نیست، ولی در این تجمعات از برخی‌ها سلاح کمری کشف شد؛ به عنوان مثال از خودرویی تحت تعقیب در نجف آباد و شاهین شهر اصفهان، سلاح کمری کشف شد

در این اعتراضات مردم سریع صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، زیرا دیدند ۳۵ درصد توییت‌هایی که در حمایت از این اعتراضات در فضای مجازی روی داده، مرجع آن عربستان بوده و آن‌ها این قدر هول بودند که بیشتر این توییت‌ها را با زبان عربی فرستادند؛ در واقع این دخالت بیگانگان را نشان می‌دهد.

۵۱ درصد معترضین بواسطه فراخوان وارد این اعتراضات شده بودند؛ در تاریخ سوم دی، سایتی فراخوانی با عنوان «مال باختگان، از انقلاب تا پاستور» منتشر کرد و در این بین سایتی هم که متعلق به جریان موسوم به جریان انحرافی است، با آن‌ها همراهی نشان می‌دهد؛ علاوه بر این نزدیک به ۴۰ درصد هم عنوان کردند ما جوگیر شدیم و ۹ درصد هم به دلیل رودربایستی از دوستانشان وارد اعتراضات خیابانی شدند.

تمام افرادی که در سطح کشور وارد اعتراضات خیابانی شدند ۴۲ هزار نفر بودند، اما چون اخبار عملکرد آن‌ها بازنشر داده می‌شد، بزرگ جلوه می‌کرد؛ به هر روی اعتراضات فروکش کرد، اما نباید ما را از پس زمینه‌های ایجاد نارضایتی در میان مردم غافل کند به همین خاطر مسئولان باید به جای متهم کردن یکدیگر با اتحاد مردم را به آینده امیدوار کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: