www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حرف از دهان جنتی بیرون پرید

جنبش 88 آنقدر وسیع بود

که میتوانست نظام را ببرد!

 
 
 
 

 

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان، روز گذشته، در ابتدای جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک دسته گل حکومتی به آب داد که شاید بتوان آن را بیشتر ناشی از کهولت و یاری نکردن حضور ذهن دانست. او گفت:

«یکی از نقشه‌های دشمنان برای براندازی نظام، فتنه 88 بود که اگر این حرکت در هر کشوری اتفاق می‌افتاد سرنگونی آن حتمی بود.»

تاکنون تبلیغات حکومتی بر این محور استوار بود که عده ای فتنه گر در سال 88 به خیابان آمده بودند که سیل بنیان کن امت حزب الله آنها را تار و مار کرد و یوم الله (9 دی) را آفرید و رهبران فتنه هم زندان خانگی شدند.

خب! حالا سئوال اینست که آن فتنه اگر آنقدر گسترده بوده که نظام را می توانسته جای کن کند و شعارش هم این بوده "رای من کو؟"، پس این سیل بنیان کن ابتدا در صندوق های رای بوده و بعد به خیابان جای شده است و چنان جمعیتی هم به خیابان آمد که می توانست نظام را باخود ببرد. این که با چه قساوتی مردم سرکوب شدند هرگز به معنای کم اهمیت بودن آن سیل بنیانکن نیست. در کودتای معروف اندونزی در دهه 1960 هم یک میلیون در خیابان ها کشته شدند تا کودتاچی ها پیروز شدند. در شیلی هم در جریان کودتا علیه رئیس جمهور وقت آن کشور "آلنده" یک استادیوم ورزشی را تبدیل به زندان کردند و هزاران نفر کشته شدند. بنابراین آیت الله جنتی که نتوانست جلوی دهانش را بگیرد و حرف از دهنش بیرون پرید حقیقتی را گفت که در پشت صحنه قطعا بارها درباره آن صحبت شده است. این که جنبش 88 یک جنبش گسترده ملی بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: