www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دبیر ستاد ستاد همآهنگی مبارزه با فساد اقتصادی

شرکتهای سپاه مالیات میدهند

شرکتهای آستانقدس هم باید بدهند!
 
 
 
 

اغلب لابلای مصاحبه ها نکات خبری مهمی کشف می شود اما به این شرط که با دقت خوانده شود. مثلا روزنامه شرق با کاظم پالیزدار دبیر ستاد همآهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مصاحبه کرده است. محور مصاحبه "بابک زنجانی" و ماجرای محکومیت او به اعدام و جلوگیری از اعدام وی (ظاهرا براثر پافشاری روحانی) است که در این بخش مثل همه دیگران جرات نمی کند بگوید در پرونده زنجانی پای تعدادی از فرماندهان سپاه و بویژه مجتبی خامنه ای فرزند آقای خامنه ای در میان است و گره پرونده هم در همینجاست و باز می گردد به طرح دور زدن تحریم های اقتصادی که ستاد آن در بیت رهبری بود.

اما آقای پالیزدار وسط مصاحبه در یک جمله بسیار کوتاه اعتراف می کند که سپاه صاحب شرکت های متعدد است. البته او درباره این شرکت ها و دادن مالیات مثبت صحبت می کند اما اصل ماجرا آنست که سپاه به جای رفتن دنبال امنیت مرزها و امنیت کشور سالهاست سرگرم تاسیس شرکت و بانک است. بخش مهمی از واردات نیز در اختیار سپاه است.

پالیزدار می گوید:

سئوال: نهادهایی داریم که شفافیت کافی ندارند. مالیات نمی‌دهند. نهادهای بزرگی هستند که فعالیت اقتصادی می‌کنند و از مالیات معاف هستند. آیا فعالیت این ساختارها شفاف خواهد شد؟

پالیزدار: شرکت‌های سپاه برای تمام پروژه‌هایشان مالیات می‌دهند. شرکت‌های آستان قدس هم اگر به‌عنوان پیمانکار پروژه اجرا کنند، باید مالیات بدهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: