www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 بهمن

پوست خربزه سیاسی

زیر پای فرماندهان ارتش

 
 
 
 

 

بعد از 4 دهه که ارتش با دخالت نکردن در امور سیاسی احترام خودش را بین مردم حفظ کرده و صاحب اعتباری مردمی شده بود، کم کم فرماندهان ارتش هم یا خودشان وسوسه شده اند و یا به آنها دستور داده شده اظهار نظر سیاسی بکنند تا همه کاسه کوزه ها سر فرماندهان سپاه نشکند و یکی نشود مادر مهربان و دیگری زن بابای سنگدل.

کار ارتش و هر نیروی نظامی در هر کشوری حفاظت از مرزها و دفاع از تمامیت ارضی کشور است، همچنان که وظیفه پلیس و نیروی انتظامی دفاع از امنیت مردم در داخل مرزهاست، مگر زمانی که این نیروی نظامی کودتا می کند و قدرت سیاسی را هم بدست می گیرد که در اینصورت دولت نظامی تشکیل می شود و در همه امور دخالت می کند. خودش دادگاه تشکیل میدهد و حتی در مجلس را هم ممکن است برای مدتی ببندد و یا حتی آن را به توپ ببندد. کاری که محمدعلیشاه با کودتا علیه مشروطه و مجلس کرد. یا "یلتسین" با پارلمان روسیه کرد.

این که پس از 4 دهه وزیر دفاع از میان فرماندهان ارتش انتخاب شد و مجلس هم به او رای داد، قطعا مثبت است و به یکه تازی سپاه – حداقل در کابینه ها- خاتمه داد، اما این انتخاب و انتصاب اگر زمینه ساز دخالت فرماندهان ارتش در امور سیاسی و امنیتی و اقتصادی و قضائی و... شود، معنایش پوست خربزه ایست که زیر پای ارتش هم گذاشته شده و فردای احتمالی اگر به خاک ایران تجاوز شود، حمایت و اعتبار کنونی ارتش نزد مردم به همان درجه ای سقوط خواهد کرد که اعتبار و حمایت سپاه سقوط کرده است. اظهار نظر سیاسی فرمانده قرارگاه پدافقند هوائی خاتم الانبیاء ارتش به مناسبت دهه فجر، که در همین شماره پیک نت می خوانید دلیل این هشدار است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: