www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مخالفت شورای نگهبان، مخالفت با نظر مردم است!

روحانی لایحه "همه پرسی" را

برای تصویب به مجلس می برد؟

 
 
 
 
 

 

نعمت احمدی (حقوقدان) روز گذشته در مصاحبه با روزنامه قانون، درباره نظر روحانی مبنی بر همه پرسی از ملت برای مسائل گرهی و مورد اختلاف حکومتی گفت:

رئیس جمهور می‌تواند همه‌ پرسی را به صورت لایحه به مجلس ببرد. براساس قانون تنها اسلامیت و جمهوریت نظام را نمی‌توان به همه‌ پرسی گذاشت. جز این دو مورد هر موضوع دیگری را می‌توان به همه پرسی عمومی گذاشت. این پیش بینی است که قانونگذار در قانون اساسی کرده تا در خصوص مسائل مهم دچار بحران نشویم.

در روابط خارجی موارد و مسائل بسیاری داریم که می‌تواند به همه پرسی گذاشته شود. در اجرای قانون حقوق شهروندی بعضا به مشکلاتی بر می خوریم که مدت‌ها است حل نشده باقی مانده است. در فصل سوم قانون اساسی برای مردم حقوقی تعیین شده که تا به حال از مسیر های عادی حل نشده است.

رئیس جمهور حرف‌های خوبی می زند و مسائل خوبی را مطرح می کند و پس از آن وظیفه مردم و نمایندگان مردم است که سخنان رئیس جمهور را پیگیری کرده و تبدیل به یک مطالبه عمومی کنند.

منبع: ایلنا

(اگر چنین شود و مجلس لایحه را تصویب کرده و به شورای نگهبان بفرستد، آنوقت مخالفت شورای نگهبان یک رسوائی دیگر بر رسوائی های سالهای گذشته شورای نگهبان خواهد افزود. شورائی که مدام از قول مردم حرف می زند و مدعی دفاع از قانون اساسی است! البته اگر اصولا به تائید شورای نگهبان نیازی باشد)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: