www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرکز زلزله اخیر "ملارد" بود

وحشت تهرانی ها برای

وقوع زلزله 7- 8 ریشتری

 
 
 
 

 

پس از وقوع زلزله 5 ریشتری در تهران رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:

مرکز زلزله ۵.۲ ریشتری تهران شهر ملارد بود که دلیل آن فعال‌شدن گسل ماهدشت در جنوب کرج بود. گسل ماهدشت سابقه فعالیت چندانی نداشت اما چون این گسل در کنار گسل‌های ایپک و اشتهارد قرار دارد امکان وقوع زلزله های 7 و حتی 8 ریشتری وجود دارد که برای تهران و البرز خطر بزرگی است .

شتاب نسبتا زیاد زلزله در ایران نشان می‌دهد که باید ضمن حفظ آرامش، احتیاط لازم را فراموش نکنیم. نمی‌توان از کنار زلزله و اتفاقاتی که رخ داد گذشت.

پیشنهاد ما در مرکز تحقیقات بویژه به ساکنان غرب تهران و شهرهای نزدیک مرکز زلزله همچون اشتهارد، ملارد و شهر قدس اینست که حتی الامکان خارج از خانه‌های خود باشند. مخصوصا خانه های قدیمی و غیر مقاوم و غیر مهندسی (حاشیه نشین ها). بهتر است در نزدیک ترین نقطه در نزدیک محل زندگی خود شب را طی کنند و اگر در منازل خود هستند از زیر لوستر، کنار پنجره و اشیای خطرآفرین فاصله بگیرند.

پس از زلزله ۵.۲ ریشتری چندین پس‌لرزه رخ داد که از بزرگای زلزله کم شده است و امید داریم که زلزله نخست زلزله اصلی باشد. تجاربی وجود دارد که بموجب آنها زلزله بعدی می‌آید و آنچه روی داد پیش لرزه بود. احتمال دارد که گسل ماهدشت با توجه به تهاتری که با گسل های دیگر همچون گسل ایپک و اشتهارد دارد سبب زلزله بزرگ تری در تهران و البرز شود .

ما در شبکه شتاب‌نگاری در حال رصد هستیم و اگر اطلاعات دیگری باشد حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: ایلنا


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دی

 
 

اشتراک گذاری: