www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

حرف های پوچ و مفت

در ج. اسلامی پایان ندارد؟

 
 
 
 

مردم از دیدن چهره برخی روحانیون حکومتی خسته شده اند، از حرف های تکراری و آلوده به دروغ و ریا و چاپلوسی آنها از قدرت، متنفر شده اند. این را به چه زبانی بگویند؟ پای صندوق های رای می گویند اما به گوشتان نمی رود، در خیابانها فریاد می زنند می گوئید این فریاد امریکا و اسرائیل است، به تجمعات و نماز جمعه های شما نمی آیند به روی خودتان نمی آورید و باز جمعه به جمعه خطبه می خوانید. چه باید بکند ملت؟

ببینید علم الهدا در مشهد که فکر کرده بود با راه اندازی تظاهرات اعتراض به گرانی دولت روحانی سقوط می کند و دولت موقت به سرپرستی دامادش "ابراهیم رئیسی" تشکیل می شود و با رفتن او به تهران خود ایشان می شود تولیت امپراطوری آستانقدس درباره یک هفته اعتراضات خونین مردم در سراسر ایران چه می گوید:

"در استان ما (خراسان را ایشان از پدرش و یا شاید از "محمود افغان" به ارث برده!) بدون خشونت و سرکوب‌گری این غائله را پایان دادند، بدون اینکه یک گلوله شلیک کنند. در میان اغتشاشگران یک مشت بچه ۱۵ و ۱۶ ساله نادان هم هستند. کسانی که این اغتشاشات، ساختارشکنی و ناهنجاری را راه انداختند، پیاده‌ نظام آمریکا و اسرائیل بودند ولو شناسنامه ایرانی داشتند."

مردمی که این سخنان را می شنوند چه قضاوتی درباره این امام جمعه دارند؟ دروغگو، فریبکار و... چه خصلتی برای او بر شمارند که آلوده به ناسزا نباشد؟

روزی که سرگرد عصار (بعدها سرهنگ و رئیس زندان قزل قلعه شاه) آیت الله خمینی را برد پای هواپیما در فرودگاه مهرآباد که او را بفرستد به تبعید عراق، بعد از – بقول خود آقای خمینی- یک فضولی با دست، با اشاره به تظاهرات 15 خرداد از او پرسید "کجا هستند یارانت؟" و آقای خمینی این جواب تاریخی را به او داد: "درگهواره اند!". درست 15 سال بعد، آن کودکان در گهواره در خیابان های تهران با شعار "مرگ بر شاه" به حرکت در آمدند. آن 15- 16 ساله هائی که علم الهدا آنها را مسخره و نادان و پیاده نظام امریکا معرفی می کند، نوه های همان نسل 15 ساله انقلاب 57 اند. همانها که ساختار نظام شاهنشاهی را با شعار "مرگ بر شاه" شکستند.

از مشهد بیائید به تهران و خطبه نماز جمعه یکی دیگر از روحانیونی را بخوانید که مردم چشم دیدنش را ندارند. سید احمد خاتمی همین جمعه گفت:

"وقتی فضای‌ مجازی محدود شد فتنه فروکش کرد. نگویید که ما با فضای مجازی مخالفیم؛ با فضای‌ مجازی که کلیدش در دست نظام باشد موافقیم. در چین و روسیه هم کلیدش دست دولت است.»

ما از چین خبر نداریم اما درباره روسیه می دانیم که چنین نیست و احمد خاتمی از زیر عبایش این ادعا را در آورده است. و تازه، نظامی که بود و نبودش بستگی به فضای بسته یا باز مجازی داشته باشد، نظامی پایدار و استوار است؟ در روسیه و یا چین، اگر هم کلید فضای مجازی به ادعای ایشان دست دولت باشد، روزی که کلید را رها کنند مردم با شعار براندازی نظام می آیند در خیابان؟

این آقایان را برای یک روز هم شده باید جمع کرد در یک سالن و برایشان تلویزیون 24 ساعته روسیه را روشن کرد و یک مترجم هم نشاند پای تلویزیون تا برایشان ترجمه کند و ببینند فضای سیاسی چگونه و در چه سطحی باز است و اعتماد مردم به رسانه ها چگونه جلب شده است و پایه های نظام مستحکم. آنقدر مستحکم که کسی در خیابان ها علیه حضور ارتش روسیه در سوریه شعار نمی دهد، بلکه خواهان گسترش حضور در سوریه برای تضمین صلح جهانی و امنیت خود روسیه در برابر توطئه های امریکاست. رئیس جمهور روسیه که عملا رهبری کشور را در دست دارد بی وقفه و در هرفرصتی در جای جای مملکت به میان مردم می رود. بزرگترین کنفرانس های خبری جهان را با حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی برای 4 ساعت تشکیل می دهد تا به هر سئوالی پاسخ بدهد.  وضع شما – با کلید و بی کلید- اینگونه است؟

خسته کرده اید مردم را از این همه تکرار حرف های پوچ و مفت و تمامش هم نمی کنید! آنقدر که سرانجام از ترس مردم عبا و عمامه را از سر برداشته و یک گوشه ای پنهان کنید و بزنید به بیابان!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 دی

 
 

اشتراک گذاری: