www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خانه تکانی در نهادهای

متصل به بیت رهبری آغاز شده؟

 
 
 
 

کنار گذاشته شدن رئیس شورای ائمه جمعه، حجت الاسلام تقوی، از جمله خبرهائی بود که زیر آوار اخبار زلزله غرب کشور ماند و کمتر به آن توجه شد. او 17 سال رئیس این شورا بود. شورائی که هر هفته رئوس خطبه های نماز جمعه در تمام شهرهای ایران را ابلاغ می کند و یا حداقل تاکنون و تحت ریاست تقوی ابلاغ می کرد و همه میدانند که خطبه های تمام امام جمعه ها در دوران احمدی نژاد بصورت یکسان تبلیغ و تائید او بود و در دوران روحانی یکدست و یکسان علیه وی و دولتش. همین شورا، زمینه برکناری امام جمعه هائی که همسو با شورا نبودند و نمی خواستند بلندگوی شورا باشند را فراهم کرد و امام جمعه های جانشین را به بیت رهبری معرفی کرد. هنوز کسی نمی داند این شورا چند عضو دارد و اعضای آن کدام امام جمعه ها و یا غیر امام جمعه ها هستند. 900 امام جمعه گوش به فرمان این شورا بودند و هستند و ستاد نماز جمعه که زیر نظر این شوراست بالغ بر 45 هزار است.

باید دید که برکناری "تقوی" مقدمه تغییرات در ترکیب امام جمعه ها و یا آزاد ساختن آنها از قیودات شورای ائمه جمعه است و یا "در به همان پاشنه که می چرخید باز هم خواهد چرخید."

تقوی بعد از کنار گذاشته شدن در مصاحبه ای بدرستی درباره دلیل بی رمقی نماز جمعه ها و روی برگرداندن حتی مذهبیون و نماز خوان ها از آن گفت که نماز جمعه نمی تواند حریف فضای مجازی و ماهواره، تلویزیون و تابلوهای خیابانی و تبلیغات مصرفی شود و انتظار سالهای اول بعد از انقلاب را هم نمی توان از نماز جمعه ها داشت.

آیا چاره ای برای آنچه تقوی گفته در پشت صحنه اندیشیده اند و تحولات دیگری در پیش است؟ آیا این کنار گذاشتن ها شامل مجلس خبرگان و برخی نهادهای دیگر هم خواهد شد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: