www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دلیل آن چیست؟

شکست داعش در سوریه

و بی اعتنائی مردم ایران!

 
 
 
 

 

دو ارتش سوریه و روسیه نقش اصلی و قاطع را در سرکوب داعش و بازپس گیری مناطق وسیعی از خاک سوریه از دست داعش را داشتند. در این میان واحدهای نظامی سپاه قدس ایران، واحدهای حزب الله لبنان و واحدهای نظامی کردهای سوریه نیز نقش آتش پهلوئی را در این جبهه داشتند. روسیه اعلام کرده که تنها 2 در صد از خاک سوریه هنوز در اشغال داعش است و همزمان اعلام کرده است که امریکا باید واحدهای نظامی خود را از خاک سوریه بیرون ببرد. طبیعی است که روی دیگر این سخن با واحدهای نظامی ایران و حزب الله لبنان و حتی خود روسیه است. درست مانند دوران پس از شکست آلمان در جنگ دوم جهانی و طرح بیرون رفتن قوای نظامی شوروی و انگلستان از ایران.

اجلاس اخیر سوچی در روسیه بر همین محور چرخید. یعنی بیرون کردن داعش از سوریه تقریبا تمام شده و بقیه مسائل سوریه باید پای میز مذاکره حل و فصل شود و نیروهای نظامی که به خواست دولت سوریه وارد این کشور شده اند باید باز گردند، مگر برخی پایگاه های هوائی- نظامی که روسیه با پیش بینی رویدادهای احتمالی آینده می خواهد در اختیار خود نگهدارد. خروج نیروهای خارجی از سوریه درعین حال که خلع سلاح تبلیغاتی اسرائیل و گرفتن بهانه از امریکا برای ادامه حضور نظامی در سوریه است، نوعی اطمینان به دیگر کشورهای منطقه و از جمله عربستان نیز هست که نگران ادامه حضور و تحرکات نظامی جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و یمن است.

بنابراین، آن  فتح نامه ای که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت و با غلو درباره نقش سپاه قدس در سوریه و عراق، شکست داعش را به وی تبریک گفت در عمل اعلام خروج واحدهای نظامی همین سپاه از سوریه بموجب توافق و گفتگو با روسیه و دولت سوریه بود. عقب نشینی را با این توجیه پذیرفتند درحالیکه نیاز به این نوع نامه ها و اعلام فتوحات تحریک آمیز نبود. "مشک آنست که خود ببوید، نه آن که عطار بگوید"! بویژه همه اطلاعات نشان میدهد که داعش بی سر و صدا به افغانستان و پاکستان منتقل شده و خطر همچنان باقی است و این بار مستقیما علیه ایران!

روز انتشار نامه سردار سلیمانی به رهبر و اعلام شکست دادن داعش درعراق و سوریه، چند ده بسیجی از قبل آماده شده در تهران راه افتادند که جشن پیروزی را ملی و همگانی کنند. چنان بی اعتنائی به این حرکت شد که اگر دوراندیشی در راس حاکمیت وجود داشت، باید از آن درس عبرت می گرفتند. مردم کوچکترین اعتنائی به این تظاهرات به ظاهرا جشن و در اصل، بیگانه با آنچه در سوریه گذشت از خود نشان ندادند. نه آن که شکست داعش در سوریه و یا کمک نظامی ایران به این شکست بی اهمیت باشد، بلکه مردم اساسا اهمیت شکست داعش در سوریه را نمیدانند و به حرف های امام جمعه ها و فرماندهان سپاه و تفسیرهای سیمای جمهوری اسلامی دراین مورد اعتماد ندارند، درعین حال که میدانند آن شکست بدون حضور ارتش سوریه ناممکن بود.

این فیلم را خود ببینید!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 آذر

 
 

اشتراک گذاری: