www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سودش به جیب کی و دودش به چشم کی می رود

احمدی نژاد کدام پل ها را

به سود چه کسانی خراب می کند؟

 
 
 
 

 

روزنامه «کیهان» در شماره پنجشنبه خود نوشت: در برابر اتهامات ایشان (احمدی نژاد) به اشخاص و نهادهای حقوقی، صبوری پیشه کنید و  سکوت کنید تا آب به آسیاب دشمن نریزید!

احمدی‌نژاد فریب حلقه انحرافی، فتنه‌گران و غرب‌گرایان را خورده است.

احمدی نژاد زمانی به هاشمی رفسنجانی حمله كرد که بسیاری از دوستان «آیت‌الله» سكوت اختیار كرده بودند و ته دل‌شان از اینكه اسطوره هاشمی فرو بریزد خوشحال بودند. در رمان «برادران كارامازوفِ» داستایفسکی، وقتی اسمردیاكف -پیشکارِ كارامازوف‌ها- پدرِ خانواده را می‌كشد، پسر بزرگ‌تر با خشم فریاد می‌زند، چرا پدرم را كشتی؟ اسمردیاكف با خونسردی پاسخ می‌دهد، من كاری را كردم كه تو می‌خواستی. ایوان می‌پرسد، من از تو خواستم پدرم را بكشی! و اسمردیاكف می‌گوید، به زبان نیاوردی ولی من می‌دانستم این را می‌خواهی...

احمدی‌نژاد چون گوی تخریب عقب‌وجلو می‌رود و كارش تخریب سازه‌‌هاست. این گوی به دیوارهای قدیمی و نقاط حساس می‌خورد تا آن‌ها را فرو بریزد. اما اینکه بعد از آن چه رخ خواهد داد، چندان قابل پیش‌بینی نیست.

اگر هاشمی‌رفسنجانی زیرك نبود و پروژه احمدی‌نژاد را ناكام نمی‌گذاشت، اکنون آینده پیش‌رو شفاف ‌تر بود. اما این پیرِ سیاست آدمی نبود که با ترفندهای سیاستمداری تازه‌ به ‌دوران‌رسیده پا عقب بكشد و برعكس به استقبالش رفت و از فرصت پیش‌آمده بیشترین بهره را برد تا مردمی را كه سال‌ها از دست داده بود، دوباره به‌دست آورد. 

احمدی‌نژاد در پروژه تخریبِ هاشمی شكست خورد و دلیل این شكست روشن است. از این منظر، تحلیل‌هایی از این دست كه احمدی‌نژاد در پی دیده ‌شدن است، اگر هم واقعیت داشته باشد، تنها بخشی از ماجراست. همان‌قدر كه رسانه‌های اصلاح‌طلب از كنش‌های احمدی‌نژاد به نفع خود سود می‌برند، تا حرف‌های ناگفته را بگویند، سیاسیونِ كهنه‌كار نیز از این گوی تخریب سود خود را می‌برند.

رئیس دولت نهم و دهم هرقدر پیش می‌رود چهره‌ای رازگونه و معمایی‌تر پیدا می‌کند و مردم بیش از آنکه به خود او باور داشته باشند به شعبده‌هایش چشم دوخته‌اند تا شاید بخشی از حقایقِ پنهان رؤیت شود. احمدی‌نژاد، هیچ خطری ندارد و بیش از آنکه در پی خلق سیاست باشد در خدمت سیاست است. 
مهم‌تر از همه اینها احمدی‌نژاد پشتیبانی چهره‌ای همچون آیت‌الله مصباح را از دست داده كه زمانی در تثبیت جایگاه سیاسی او نقش تعیین‌كننده‌ای داشته است. حالا رئیس دولت نهم و دهم بدون مردم و این عقبه سیاسی ابزاری در خدمت سیاست و سیاسیون است. ابزاری كه سیاست را نه در بیرون بلكه در درون و به نفع جریان‌های ذینفع تغییر خواهد داد. ابزاری كه روزی به جایگاه خویش بازخواهد گشت. احمدی‌نژاد هویت تاریخی‌ خود را این‌گونه رقم زده است و بخت ‌یار اوست اگر سرنوشتی تلخ‌ در انتظارش نباشد.  (نقل از روزنامه شرق)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: