www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه در برابر امریکا

علیه حمله نظامی به کره شمالی

تلویزیون روسیه 24- نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

روز اول دسامبر سرگیی لاوروف طی اطلاعیه ای به سخنان نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد. نیکی هیلی در سخنرانی خود اشاره به نابودی جمهوری دمکراتیک خلق کره با نیروی نظامی  ایالات متحده آمریکا کرده بود. وزیر امور خارجه روسیه در اطلاعیه خود اعلام کرد: " خانم نیکی هیلی سخنرانی خود را با" شمشیر خونین" آغاز کرده است. روسیه همه امکانات خود را به کار خواهد برد تا چنین امری به وقوع نپیوندد. در هر حال مسائل باید از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل گردد.

روسیه در ارتباط با مشکلات به وجود آمده بین آمریکا و جمهوری دمکراتیک خلق کره، با ایالامتحده آمریکا تماس نزدیک دارد و تا حد امکان از بروز فاجعه برخورد نظامی در منطقه جلوگیری خواهد کرد».

در همین رابطه مجلس دومای روسیه هیاتی را به سرپرستی کازبک تائیسایف عضو فراکسیون حزب کمونیست روسیه و عضو کمیته مرکزی این حزب، برای مذاکره با رهبران جمهوری خلق کره به این کشور فرستاده بود. پس از بازگشت هیات پارلمانی دوما به روسیه، کازبک تائیسایف در مصاحبه با تلویزیون 24 روسیه گفت، ما با رهبران کره شمالی در زمینه های مختلف که مهم ترین آن آزمایش های موشکی این کشور بود مذاکره کردیم. بنظر ما مسائل پیش آمده از طریق راه حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک قابل حل خواهند بود. اولین شرط رهبران کره شمالی جهت مذاکره و گفتگو،متوقف کردن تحریکات و قدرت نمایی نظامی ایالات متحده آمریکا در اطراف این کشور می باشد.

بنا بر گزارش تاس، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین اعلام کرده است که رئیس جمهور روسیه در ارتباط با حوادث شبه جزیره کره، با اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تماس می باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: