www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آستانه نشست شورای خلیج فارس در کویت

پیشنهاد روسیه برای نشستن

ایران وعربستان پشت میز مذاکره

 
 
 
 

 

بار دیگر و شاید بیش از هر زمان دیگری، ارتباط رویدادهای منطقه با رویدادهای ایران نزدیک شده و به موازات هم پیش می روند. اخبار مربوط به تنش ها و اختلافات در حاکمیت جمهوری اسلامی شانه به شانه اخبار مربوط به تلاش برای اتحاد مذهبی- نظامی- سیاسی در منطقه و علیه ایران پیش می روند. روز گذشته اعلام شد که کویت اعضای شورای همکاری خلیج فارس را جهت شرکت در سی و هشتمین دور نشست سران که روزهای پنجم و ششم دسامبر (3 روز دیگر) در کویت برگزار می‌شود دعوت کرد. پیش بینی می شود که تمام کشورهای عضو این شورا دعوت کویت را بپذیرند. نشستی که دستور کار آن اعلام نشده اما کاملا قابل پیش بینی است که محور اصلی آن "ایران" است. در عین حال که تلاش برای خاتمه جنگ یمن نیز شانه به شانه مسئله ایران مطرح خواهد بود. در عین حال که آشتی با قطر و بازگرداندن این کشور به دامن شورا نیز مطرح است.

همزمان با این دعوت کویت، "سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس «گفت‌وگوهای مدیترانه» درباره مبارزه با تروریست‌ها در سوریه، گفت که نسبت به آغاز مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی خوش بین است. پیامی غیر مستقیم برای نشست کویت!

لاوروف اضافه کرد: «ما بارها در تماس‌های‌ خودمان با طرفین (ایرانی و سعودی) گفته ایم که بایستی گفتگوها آغاز شود و آماده مشارکت در این گفتگو هستیم. هیچکدام از این دو کشور را نمی توان منزوی کرد.

(علیرغم این پیش بینی ها و تدارکات، باز هم در جمهوری اسلامی کسانی بر طبل جنگ در خلیج فارس می کوبند و حتی دم از نابودی عربستان می زنند! امری که ناممکن است اما تنش حاصل از آن ممکن!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: