www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد صادقی فاش کرده است

پول بانکها را بالا کشیده اند

و طلبکار افشاگران هم هستند!

 
 
 
 

 

مجلس دو چهره شاخص دارد، نخست علی مطهری و سپس محمد صادقی که همان اول کار مجلس کنونی می خواستند دهانش را ببندند و به بهانه اعلام حساب های شخصی رئیس قوه قضائیه به خانه اش نیز ریختند تا بازداشت و زندانی اش کننده که نتوانستند.

صادقی که نماینده تهران در مجلس است، در روزهای اخیر لیست تخلف مسئولان بانک سرمایه طی سال های 85 تا 95  برای دادن انواع وام ها را منتشر کرد. وام هائی که بدون وثیقه پرداخت شد و حالا دریافت کنندگان آن پولها را  پس نمی دهند.

از جمله شخصی به بنام "م.جهانبانی" که شش بار وام گرفته و بیش از 1345 میلیارد تومان بدهی دارد. او در صدر بزرگترین بدهکاران به بانک سرمایه قرار دارد. حسین هدایتی صاحب استیل آذین و عابر بانک پرسپولیس با 7 بار وام گرفتن (از سال 85تا 95) اکنون بالغ بر 1030 میلیارد تومان بدهکار است. هدایتی تا زمان دولت احمدی نژاد (1392) بیش از 800 میلیارد از بانک سرمایه وام گرفته و مابقی وام خود را در دولت حسن روحانی گرفته و پس نداده است.

محسن صرافان صاحب شرکت موادغذایی محسن چهار بار وام گرفته و بیش از 250 میلیارد بدهی دارد. محمد جواد اقدامیان صاحب ویستابست (در و پنجره های دوجداره)  8 بار وام گرفته و بیش از 360 میلیارد بدهکار است. مصطفی انصاری برادر علی انصار (صاحبان بانک آینده- تات سابق-، بازار مبل ایران،ایران مال و...) چهار بار وام گرفته و 248 میلیارد بدهی دارد.

نام بقیه بدهکاران در لیستی است که عکس آن منتشر شده است.

روز گذشته صادقی در باره انتشار این لیست گفت:

اطلاعات بنده بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی بانک سرمایه با امضای هیأت مدیره این بانک بوده و سررسید این بدهی‌های بانکی مربوط به مهرماه است.

هر کدام از اشخاصی که اسامی آنها منتشر شده و ادعایی بر خلاف این موضوع دارند و عنوان کرده‌اند که تسهیلات دریافت نکرده‌اند یا تسهیلات دریافتی را بازپرداخت کرده‌اند، می‌توانند موضوع را به بانک اعلام کنند؛ چرا که اطلاعات مذکور در بانک مبنی بر بدهکار بودن وجود دارد و اسامی بر اساس اطلاعات موجود در بانک منتشر شده است. لیست مذکور را بنده تهیه نکرده‌ام و بانک سرمایه اسامی مذکور را در اختیار بنده قرار داده است و باید توجه داشت یکی از وظایف نمایندگان مجلس نظارت در زمینه‌های مختلف است. آنها می‌توانند شکایت کنند و اشکالی در این زمینه وجود ندارد و در دادگاه موضوع روشن می‌شود. متأسفانه انحراف و فساد در سیستم بانکی کشور وجود دارد که مسئولان در برخورد با این فسادها تعلل می‌کنند، تخلف مسئولان بانک در اعطای وام‌های بدن اخذ وثیقه و تأخیر در وصول مطالباتشان و همچنین تعلل و کوتاهی قوه قضائیه در تعقیب اینها، ما را به این نتیجه رسانده اگر به عنوان نماینده مردم وارد عمل نشویم. بسیاری از سرمایه‌های مردمی غارت شده و به بیت‌المال بازنمی‌گردد. در راستای دفاع از حقوق مردم، بنده این روش را انتخاب کرده‌ام و از این به بعد نیز تا دستیابی به حق مردم این راهکار را ادامه می‌دهم و ممکن است لایه‌های بعدی این اسامی را منتشر کنم.

رقمی که در رسانه‌ها بیان شده تا آخر مهر سال ۹۵ است و میزان آن حدودا ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است. باید مشخص شود رانت‌های اقتصادی بر اساس چه فرآیندی شکل می‌گیرد و چرا باید افراد متخلف تا به این اندازه احساس پشت گرمی کنند که در زمانی که اسامی آنان منتشر می‌شود به جای این که درصدد جبران برآیند با پررویی موضوع را انکار می‌کنند و اصطلاحا در این زمینه قلدر شده‌اند و با قلدرمآبی کار خود را پیش می‌برند.

منبع: خانه ملت


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 آذر

 
 

اشتراک گذاری: