www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه گام به گام پیش می رود

واکنش های خشمگینانه امریکا

نتیجه کدام رویدادهای است؟

 
 
 
 
 

شکست در سوریه، نزدیک شدن ترکیه به روسیه، گسترش بی وقفه مناسبات سیاسی و نظامی روسیه با ایران و پیمان های جدید نظامی و سیاسی میان روسیه و مصر... همه و همه دست به هم داده تا امریکا دست به اقدامات جنون آمیز بزند. شاید اعلام اورشلیم بعنوان پایتخت اسرائیل مقدمه اقدامات جنون آمیز دیگری باشد که کاخ سفید و ترامپ دست به آن خواهند زد. چه در خاورمیانه و چه در شبه جزیره کره که فعلا در حد تحریم المیپک زمستان در کره جنوبی به بهانه خطر کره شمالی نمود پیدا کرده است!

سایت دیپلماسی ایران از سایتی بنام "چک پوینت آسیا" مقاله ای را در ارتباط با مناسبات روسیه و مصر ترجمه و منتشر کرده که خلاصه آن چنین است:

 

قاهره و روسیه به توافقی اولیه دست پیدا کرده اند که براساس آن دو طرف قادر خواهند بود از پایگاه های نظامی و هوایی یکدیگر استفاده کنند. نیویورک تایمز از قول اندرو میلر مقام ارشد سابق وزارت امور خارجه امریکا که اکنون در پروژه دمکراسی در خاورمیانه فعال است می نویسد: «در عمل حضور جت های روسی در مصر نگرانی ها را در مورد امنیت عملیات نظامی نیروهای آمریکایی افزایش داده و نیاز به هماهنگی با هواپیماهای نظامی که در آن پایگاه ها حضور دارند را بیشتر می کند. این مشکلی بزرگ در ارتباطات دفاعی ایالات متحده و مر خواهد بود.»

مصر دیگر به آمریکا اطمینان ندارد، به ویژه پس از اتفاقات سال 2011 که در جریان تقابل با اخوان المسلمین روی داد. علاوه بر این ایالات متحده در سوریه از شورشیان حمایت می کند درحالی که مصر علاقمند است که نیروهای روسی حامی اسد به پیروزی برسند. بنابراین مصر دلایل زیادی دارد که رابطه خود را با مسکو گسترش دهد از جمله استفاده از پایگاه های مصری در صورتی که مسکو بخواهد با نیروهای داعش در صحرای سینا مقابله کند یا در لیبی به همین منظور مداخله کند.

واشنگتن هر کاری خواهد کرد تا از نهایی شدن این قرارداد جلوگیری کند. در غیر این صورت روسیه در کشوری نفوذ پیدا می کند که می تواند به خوبی از آن بهره ببرد. حالا همه چیز به مصر تحت رهبری ژنرال سیسی بستگی دارد که می خواهد سیاست مستقل تری را در ارتباط با امریکا اتخاذ کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 آذر

 
 

اشتراک گذاری: